Počet nahlášených stížností: | 26 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Objednal jsem si s předstihem roční dálniční známku. Komunikoval jsem z adresy czdalnice.cz. Objednávku jsem dokončil a zaplatil platební kartou. Obdržel jsem potvrzení o úhradě s autorizačním kódem a QR kódem. Při ověřování platnosti dálniční známky QR ani autorizační kód nefungoval.
Známka na edalnice není prodloužena. Komunikace na czdálnice.cz není možná.
Elektronická dálniční známka
Požadujeme vrácení peněz v plné hodnotě 1650 Kč na účet.
|
Tweet |
Prodávající je povinen jednoznačně informovat spotřebitele o ceně elektronické dálniční známky, ceně, kterou si účtuje za poskytnutí služby a o celkové ceně. Dle obchodních podmínek společnosti CO2 offset s.r.o. je cena zahraniční známky stanovena přepočtem do Kč v souladu s platným interním devizovým kurzem odpovídající měny, přičemž cena elektronické dálniční známky zahrnuje i manipulační poplatek dodavatele.
Spotřebitel je tedy na skutečnost existence manipulačního poplatku upozorněn předem v obchodních podmínkách. Při koupi dálniční známky by tato částka navíc měla být i zřetelně zobrazena v souhrnu vyúčtování předtím, než se spotřebitel rozhodne známku zakoupit.
V obchodních podmínkách společnosti je dále uvedeno, že vady dodávky musí být reklamovány bez zbytečného odkladu po jejich zjištění a v případě úplného uhrazení objednávky objednatelem. Reklamace se uplatňuje vždy písemně s doručením na emailovou adresu info@czdalnice.cz.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti CO2 offset s.r.o., Jičínská 226/17, 13000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Zároveň upozorňujeme spotřebitele, že Ministerstvo dopravy ČR na svých stránkách před těmito stránkami spotřebitele i varuje. Více k této problematice nalezne spotřebitel zde: https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Neplatte-za-elektronickou-dalnicni-znamku-vic,-nez.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.