Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
před rokem jsem zakoupila u spol. gumové ochranné pouzdro Otterbox - Apple iphone 5.
Po necelém roce běžného užívání telefonu (za tu dobu nebylo pouzdro ani jednou z telefonu sundáno) se v místě, kde se telefon drží začalo pouzdro na obou stranách podélně trhat.
Reklamace byla zamítnuta - důvod mechanické poškození.
Proběhla mailová komunikace i osobní návštěva, bohužel se s prodejci nedalo mluvit, dle nich byl telefon pravděpodobně vkládán nebo vyjímán z poudra nepřiměřenou silou. Naše námitky, že po celou dobu je telefon v pouzdru (není důvod ho vyndavat) a tudíž jde o vadu materiálu neuznávají.
POT-072 Otterbox - Apple iphone 5 prefix-punked
výměna nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Je-li mechanické poškození výrobku důsledkem použití nekvalitního materiálu zboží, které tak nemůže být používáno ke svému běžnému účelu, není tímto dostatečně naplněna podmínka způsobení vady samotným spotřebitelem. Reklamaci nelze zamítnout pouze na základě obecného konstatování, že se na zboží vyskytuje mechanické poškození.
Trvá-li prodávající dále na zamítavém postoji, doporučujeme spotřebitelce přistoupit k objednání znaleckého posudku, na základě kterého lze vyřízení reklamace účinně rozporovat. Reklamované vady věci doporučujeme se znalcem nejprve zkonzultovat a poté předat zboží k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.
Vyjde-li podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude spolehlivě nezávislou odbornou osobou, znalcem, prokázáno, že reklamace byla důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k úhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, rovněž však i další související výdaje s uplatněnou reklamací (jízdné, poštovné).
Dobrý den,
Reklamace je zamítnuta z naší strany, ze strany distributora i výrobce. Dle doložených fotografií se jedná jednoznačně o mechanické poškození. Dle stavu pouzdra je způsobeno pádem, případně jiným nešetrným používáním.
Nicméně vhledem k povaze výrobku a v rámci dobrých vztahů vám pouzdro vezmeme nazpět a bude vám vrácena kupní částka.
Prosím tedy o doručení pouzdra zpět na naší pobočku, kolegové budou s případným vrácením obeznámeni.
S pozdravem
Luboš Jaroš
Reklamační technik
reklamace@sunnysoft.cz
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
ohledně užívání pouzdra je moje svědomí naprosto čisté, věřte, že by mě jinak nestálo za to, podnikat všechny tyto kroky.
Pouzdro se začalo trhat v místě, kde prsty drží telefon. Začalo to malou trhlinkou, po několika dnech se zvětšilo. O pádu nemůže být řeč (neumím si představit, že by se gumové pouzdro pádem roztrhlo :) a jak jsem psala telefon se celý rok z pouzdra nevyndal).
Přesto kvituji vstřícné gesto ze strany prodejce, na prodejnu se z pouzdrem dostavím.
S pozdravem,
Monika Zourková