Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dodán místo pánského obleku dětský, na web. stránkách uvedené míry špatně ! Nevrácené poštovného ani 400,- Kč z voucheru. Vinu vidím na straně dodavatele. Uzavřou případ bez náležitého vyjádření. Cítím se finančně i časově poškozena. Telefon nikdo nebere. Nikdo nereaguje.
špatně označené zboží, nevrácení všech peněz.
Vrácení peněz na voucheru a vrácení peněz za poštovné.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Zamítnutí reklamace přitom nebrání uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, pokud bude dodržena lhůta výše.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo odstoupení od smlouvy bez udání důvodu, je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou, jak zde již spotřebitel nejspíše učinil. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Zároveň platí, že v případě reklamace uplatněné v průběhu jednoho roku od převzetí věci, se má za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den. Bohužel neuvádíte číslo objednávky, takže se nelze vyjádřit konkrétně. Obecně platí, že slevový kód nelze směnit za peníze, což je uvedeno i v obchodních podmínkách:
https://www.odkarla.cz/obchodni-podminky-prodejce#opp10
10.4.3. Slevové kódy nemohou být vyplaceny v hotovosti.
Vaší poznámce o nereagování nerozumím. Nedostala jste odpověď na vaši zprávu? Zde reakci máte.
V případě doplnění čísla objednávky/reklamace, mohu poskytnout konkrétní informace.
Karel
Nepožaduji vrátit peníze místo voucheru, požaduji vrátit voucher !!! Což jsem vždy uváděla!!!
Požaduji vrátit jak peníze za zboží, tak znovu voucher a poštovné !!!!
Děkujeme stranám za reakce.
V tomto případě je důležité rozlišit, zda spotřebitel od smlouvy odstoupil bez udání důvodu, či zboží reklamoval. Při odstoupení od smlouvy bez udání důvodu společnost vrací spotřebiteli cenu za zboží včetně jednoho poštovného. Druhé poštovné - směrem k prodávajícímu následně hradí spotřebitel.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den.
Uvádíte, že se jedná o objednávku číslo 970453174. Za tuto objednávku jste uhradila 995 Kč a stejně tak 995 Kč vám bylo vráceno (tzn. včetně uhrazeného poštovného směrem k vám). Poštovné zpět ke mně si, jak je zřejmé i z vyjádření dtestu, hradíte v případě odstoupení od kupní smlouvy sama.
Karel
Ano, ALE zboží jsem zaslala zpět neboť jsem objednala pánský oblek ve velikosti XXXL objem 63 cm. Vy jste mne asi záměrně uvedli v omyl a zaslali dětskou velikost. Chyba je na vaší straně a já vám vrátila zboží, které neodpovídalo popisu. CHYBA byla na straně dodavatele !!!! Požaduji o změnu stavu a reklamuji zboží! Neboť neodpovídalo popisu !
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Jak uvádíme výše - v případě, že spotřebitelka odstoupila pro podstatnou vadu (resp. v rámci reklamace), má právo mimo jiné i na úhradu účelně vynaložených nákladů (v tomto případě zejména nákladů na vrácení zboží).
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k vývoji případu mohla vyjádřit.
Spotřebitelka zboží nereklamovala. Odstoupila od kupní smlouvy. A tak byl také její případ vyřešen. Dle mého názoru nelze zpětně měnit své stanovisko u již vyřešeného případu. Mimo jiné proto, že by to bylo z praktického hlediska neudržitelné, kdybych každému měl dodatečně měnit a upravovat jeho odstoupení od kupní smlouvy. Domnívám se, že spotřebitel by měl vědět, co požaduje. Jeho neznalost by neměla být omluvou. Karel
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Jestliže spotřebitelka zvolila odstoupení bez udání důvodu, není skutečně možné poté požadavek měnit. Zároveň je ale nutné uvést, že se právní jednání posuzuje podle obsahu, nikoliv označení (které je samozřejmě podpůrné v rámci interpretace). Pokud tedy z jednání bylo jasné, že spotřebitelka odstupuje pro chybně dodané zboží, jednalo by se o požadavek odstoupení v rámci reklamace.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla uvést, co bylo obsahem odstoupení od smlouvy.
Stále trvám na tom, že jsem ve formuláři "Průvodce" (zaslané s vráceným zbožím) určeném prodejcem uvedla, že požaduji vrácení peněz za zboží, za poštovné a vrácení voucheru v původní částce a důvod proč zboží vracím. Tedy šlo o špatné označení, ALE ... z textu bylo patrné, že jde o reklamaci.
Děkujeme spotřebitelce za informaci. V příloze se však bohužel nachází prázdný dokument - stížnost tedy přeřazujeme zpět, aby mohla být přiložena správná příloha.
Dobrý den, omlouvám se, šlo o omyl.
Děkujeme spotřebitelce za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby se mohla k vývoji případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že již nejsou představovány nové skutečnosti, budeme v případě, že společnost nepřehodnotí své stanovisko, nuceni uzavřít stížnost bez dosažení dohody stran.
Za mě musím trvat na tom, že spotřebitelka si přála odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu (ten důvod ale známe: nevyhovující velikost obleku). Tak byl její případ vyřešen a byla jí vrácena kupní cena v plné výši, včetně poštovného. Pokud paní není s našim obchodem spokojena, nezbyde než jí doporučit, aby u nás už příště nenakupovala. Karel
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření. Vzhledem k výše uvedenému uzavíráme stížnost bez dosažení dohody stran.