Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:146
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 30 stížnostech.

#75168Neuznaná reklamace El. motorka

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 17 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.03.2024, před 10 měsíci

Radek Janota

Znění stížnosti

Dobrý den.
23.02.2024 jsem odvezl do pobočky spol. Hecht nefunkční el. motocykl.Tento byl zakoupen v červenci 2023. Motocykl jsem reklamoval pro nedostatečnou kapacitu baterií a také pro nemožnost seřízení uchycení zadního kola. 4.3.2024 jsem obdržel strohý mail, který mi sděloval, že mám nebo nemám souhlasit s placenou opravou.Placená oprava má zahrnovat výměnu akumulátorů a seřízení zadního kola. Na tento mail jsem odpověděl hned následující den, s tím, že s tímto výsledkem nesouhlasím a proč.
6.3.2024 přišla opět velmi strohá odpověď, která mne informovalal znovu o zamítnutí reklamace ale, týkala se již pouze jenom akumulátorů a oznámení, že byl výrobek odeslán neopraven zpět na provozovnu v Šestajovicích.
Obratem jsem na tuto zprávu reagoval s tím, že s tím opět nesouhlasím a žádám znovu celý případ prověřit.
Na tento můj mail již nikdo nereagoval.
Dnes tedy 8.3.2024 jsem obdržel SMS, že výrobek je neopravený zpět na provozovně.

Kopie korespondence mohu přiložit.


Produkt

HECHT54502, Výrobní číslo ***


Požadované řešení

Aktuálně požaduji odstoupení od smlouvy a vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2024 07:04, před 10 měsíci

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

U baterií je však nutné doplnit, že přirozeně ztrácí na kapacitě. Jaká je však přiměřená míra poklesu kapacity baterie je spíše technická otázka. Z dřívějších rozhodnutí soudu však můžeme konstatovat, že u určitého typu baterie je tento "běžný" pokles stanoven na 50 % za 24 měsíců. Soudní znalec by tedy mohl určit jak to, zda došlo k nadměrnému poklesu, tak také to, jak bylo s baterií zacházeno (míra zátěže, skladování apod.).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.3.2024 08:27, před 10 měsíci

Vážený pane Janoto, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit tento výrobek. Reklamační servisní zakázka z Vámi uvedeného dne byla řádně vyřízená se závěrem záruka nebyla uznána. Nevznikl nárok na provedení této opravy v rámci záručních podmínek. Ze záruky je vyloučeno opotřebení způsobené obvyklým používáním výrobku nebo jeho částí (např. vybití baterie nebo snížení kapacity akumulátorů po době obvyklé životnosti 6 měsíců) a částí, které podléhají přirozenému opotřebení. Mrzí nás vzniklá situace, ale ze strany HECHT MOTORS s.r.o. nedošlo v tomto případě k pochybení. Musíme Vám sdělit, že nevznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy a na vrácení kupní ceny za tento výrobek. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.3.2024 12:25, před 10 měsíci


Radek Janota

Dobrý den.
S Vaším vyjádřením k reklamaci nemohu opět než nesouhlasit. Jednak bych chtěl upozornit, že Vaše písemném zamítnutí mailem a Vaše výše uvedená reakce jsou pouze obecné a neopírají se o relevantní výsledky nějakého testu, a ani nebyla prokázána skutečnost, že věc nebyla vadná již při prodeji.
Další věc, kterou tato reklamace měla vyřešit bylo nesprávné uchycení zadního kola, které znemožňovalo plynulý a bezchybný pohyb. Tato závada byla pouze obecně zamítnuta v prvním mailu ze dne 4.3.2024 bez jediného vysvětlení. Opět se lze domnívat, že věc byla vadná již při prodeji. Dále přesto, že jsem řádně mailem odpověděl na první mail a následně ihned na druhý, kde jsem uvedl další poznámky, tak na toto již nikdo nereagoval a rovnou bylo v tom druhém mailu uvedeno, že motorka je neopravena a poslána zpět na pobočku. V příloze zasílám kopie celé korespondence.
Také z tohoto důvodu odjíždím na pobočku, kde budu opět požadovat záruční opravu.
Děkuji Radek Janota

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2024 08:27, před 10 měsíci

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

S ohledem na domněnku vadnosti (viz původní vyjádření), není k zamítnutí dostatečné obecné tvrzení a společnost by jej tak měla podložit odborným posudkem, případně testem, jak uvádí spotřebitel.

Jak uvádíme výše, pokles kapacity baterie je přirozený (stejné jako kratší životnost), avšak i u něj je potřeba prokázat, že je v rámci "běžných" vlastností.

V případě, že bude reklamace zamítnuta bez řádného odůvodnění, může se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k vývoji případu mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.3.2024 16:13, před 10 měsíci

Vážený pane Janoto, je nám líto vzniklé situace. Stojíme si za vyjádřením našeho servisního technika k Vaší servisní zakázce. Výrobek odpovídá příslušným standardům EU a je schválen do prodeje. Musíme potvrdit, že nevznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy a nevznikl nárok na provedení této opravy Vašeho stroje v rámci záručních podmínek. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2024 09:55, před 9 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Vzhledem k tomu, že společnost na zamítnutí reklamace trvá, žádáme spotřebitele o sdělení, zda využije možnosti obrátit se na soudního znalce či ČOI, případně jej žádáme o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.5.2024 17:16, před 8 měsíci


Radek Janota

Dobrý den. 11.04.2024 jsem potřetí vrátil do prodejny Hecht výrobek k servisní zakázce. v minulých dvou případech jsem dostal mailem zprávu o návrhu případné opravy. Dnes, tedy 07.05.2024 jsou obdržel pouze strohou SMS, že servisní zakázka je připravena na pobočce k vyzvednutí a reklamace neuznaná. Tedy žádnou oficiální zprávu o zamítnutí reklamace a hlavně z jakého důvodu. Můžete mi prosím poradit kam se mám v tomto případě obrátit? Zda je možné dostat kontakt přímo na ČOI. Zároveň bych rád dostal vyjádření od společnosti Hecht proč jedná tímto způsobem a jak toto hodlá vyřešit. Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2024 16:12, před 8 měsíci

Děkujeme spotřebiteli za poskytnou reakci.

Jestliže chce spotřebitel zahájit mimosoudní řešení sporů, lze tak učinit vyplněním formuláře zde: https://www.coi.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/. Více informací o mimosoudním řešení sporu lze dohledat zde: https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

V případě potřeby se může spotřebitel obrátit také na naši poradenskou linku na čísle 299 149 009.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na dotaz spotřebitele ohledně svého jednání.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.5.2024 17:08, před 8 měsíci

Vážený pane Janoto, reklamační servisní zakázka z Vámi uvedeného dne byla řádně vyřízená se závěrem záruka nebyla uznána. Naše společnost postupuje dle platných zákonů a obchodních podmínek veřejně přístupných na našich internetových stránkách. Mrzí nás vzniklá situace, ale musíme potvrdit, že nevznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy a na vrácení kupní ceny za tento výrobek. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2024 13:46, před 7 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.6.2024 09:21, před 7 měsíci


Radek Janota

Vzhledem k tomu, že se mnou společnost HECHT přestala komunikovat, tak jsem tuto záležitost postoupil na ČOI.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2024 13:47, před 6 měsíci

Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření. Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl po vyřešení sporu Českou obchodní inspekcí informovat o jeho výsledku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
26.7.2024 10:09, před 6 měsíci


Radek Janota

Hodnocení: