Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den ,jsem dlouholetý zákazník ,mám od Oresi již 2 kuchyňskíé linky (do L a do U) a momentálně na mé doporučení vyrábíte třetí pro mou maminku.Vždy jsem byla spokojená a všude vaši firmu doporučovala.Momentálně jsem ale velmi zklamaná. Někdy od 9/2023 řeším v kolínské pobočce skříň pro novou vestavěnou lednici.dne 29/1 2024 smlouva dokončena a zaslána Fa s tím že dodána bude v pátek 8.3.2024.Celou dobu jsem se velmi těšila o to větší byl šok co vše je špatně .1. ve smlouvě je psáno dodání a vynesení -mám Rd dole i nahoře kuch.linku od vás ,nyní ale šlo o tu horní což zaměstanec Oresi věděl-pán ale přijel sám že tam měl uvedeno přízemí a že kdyby tam bylo 1patro přijeli by dva a odnesli.Jelikož se jednalo o velkou skříň 70x200cm tak jsemn hned(v pátek :O) musela někoho shánět a zaplatit aby mi skříň odnesl nahoru .2.po rozbalení další šok-dvířka jsou jiná- obyčejná hladká(takovýchto skříní na lednici je všude plno za cca 4000,- to bych si nemusela objednávat od Oresi pokud by mi bylo jedno jak bude vypadat a neplatila bych přes 13tisíc a nemusela čekat) při pohledu na slabé plastové nožky už jsem pojala strach ,že to přece nemůže unést,v domnění že výrobce ví co dělá je tam mnou zavolaní montéři dali ,přitom hned jeden praskl tak jsem použila jiný stejný z kuchyně v přízemí.3.Poté co se lednice vložila do skříně se horní deska utrhla,protože je (což uvidíte dle fotek)o několik mm menší než měla pro nahlášenou lednici být .Nereálné ,aby se do skříně vešla ,aniž by se toto nestalo.4.v noci ráda a skříň stojí na zemi-plastové vyšší nožky tohoto typu váhu neudržely(nechci si ani představovat co by se stalo ,kdyby se toto stalo hned při tom kdy montét měl RUCE POD SKŘÍNÍ kde šteloval nožky dle vodováhy,aby skříň stála rovně ).Jak můžete takto riskovat a tak velké skříně vůbec nabízet ,když ty nohy jednoznačně nejsou uzpůsobeny na takovou váhu .co jsem koukala na nohy u takových skříní jinde tak jsou vymyšleny lépe že nahoře mají ještě plochu aby se váha lépe rozložila.s tím ,že závoz byl v pátek odpol.jste mi tedy připravili strašný víkend nespím a jsem nešťastná co s tím(po úmrtí manžela žiji sama).Požaduji rychlé vyřízení této reklamace a navrhuji 2možnosti viz níže .Nezlobte se ,ale opravdu nerozumím, proč na tak těžké věci neděláte nohy s kovu a myslím,že nad tímto co se týká takové váhy by jste měli rychle něco vymyslet než se
přihodí něco vážného a někdo bude mít újmu na zdraví.Prosím o info co bude dál.Děkuji S pozdravem a snad nadějí na rychlou nápravu Lipšová
VESTAVĚNÁ SKŘÍŇ PRO LEDNICI sml.č.***
navrhuji 2možnosti :
1.odstoupení od smlouvy,odvoz skříně a vrácení celé částky(což ale nevim k čemu by mi potom byla nová lednice určená pro vestavbu,kterou z důvodu dlouhého termínu dodání skříně nemohu již vrátit) .
2.co nejrychlejší dodání správných dvířek(lhůta na dodatečné plnění 8.4.2024-poté jedu na delší dobu do zahraničí a musím to mít dořešené ) a poslání lidí na domontáž zdarma (pro zachování dobrých vztahů do budoucna) s tím,že bych na oplátku oželela, že nahoře nebude lednice přišroubovaná jak být má a zůstane vrchní deska utrhlá(jelikož se nevejde) plus bych k plast.nohoum dala ještě něco na podpěru té váhy,něco tak pevného ,aby se již zamezilo tomu co se stalo
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla pravděpodobně sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u díla v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Zároveň také platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy (vynesení zboží), nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Spotřebitelka nás informovala, že společnost dala vše do pořádku. S ohledem na toto vyjádření uzavíráme stížnost s dosažením dohody.