Počet nahlášených stížností: | 183 |
Z toho za letošní rok: | 43 |
Stále v řešení: | 6 |
V prosinci 2023 jsme na webu zakoupili hledačku kovů. Bohužel, výrobek byl nefunkční. 2.1.2024 jsme, dle instrukcí odeslali výrobek na uvedený P.O. box v Brně a do dnešního dne nemáme vyjádření, výrobek ani peníze zpět. Podle čísla zásilky byl výrobek doručený na depo už 3.1.2024. Snažila jsem se firmu kontaktovat telefonicky a emaile, ale bez úspěchu.
Profesionální detektor kovů
Již o jiné zboží nestojím. Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.
Zároveň platí, že v případě reklamace uplatněné v průběhu jednoho roku od převzetí věci, se má za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nereaguje-li prodávající na e-maily nebo telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán na adresu: P.O.BOX 11, Heršpická 875/6a, 60010 Brno nebo na adresu sídla společnosti Pju d.o.o., Trg svobode 1A, 8340 Črnomelj, Slovenia.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Dobrý den,
tvrzení klientky nejsou pravdivá kontaktovali jsme ji dnes 3.4. e-mailovou zprávou.
S pozdravem,
Tým PJU
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla obdržení e-mailu potvrdit a informovat o vývoji stížnosti.
Dobrý den, pokud bych obdržela nějaký email ze strany společnosti, tak bych na něj určitě reagovala. Dnes 3.4.2024 došla zpráva s tím, že 20.2.2024 byl z jejich strany odeslaný email ale nic nedošlo. Jelikož jsem čekala na jejich vyjádření, tak email byl kontrolovaný pravidelně i složky spamu a hromadné komunikace. Dle informací společnosti z naší strany žádný balíček neobdrželi. Dnes 3.4.24 budu zasílat číslo zásilky. Jen mě zaráží, že reklamace byla přes web firmy odeslaná 29.12.2023, balíček odeslaný 2.1.2024 doručený na adresu PJU P.O. Box v Brně dne 3.1.2024 ale firma reagovala až 20.2.2024 emailem, který jsem neobdržela.
Číslo zásilky je: ***.
Děkujeme spotřebitelce za zaslané vyjádření. Číslo zásilky bylo přesunuto do referenčních údajů.
Ze zaslaného čísla zásilky je zřejmé, že zásilka byla dne 3. 1. 2024 dodána. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese, kterou označil jako za adresu, kde je možné uplatnit reklamaci či kam je možné zasílat vrácené zboží. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Jelikož tedy reklamace byla uplatněna vzhledem k výše uvedenému, měla následně společnost 30 dnů na její vyřízení. Jelikož však tak neučinila, může spotřebitelka dle § 19 odst. 4 zákona o ochraně spotřebitele od smlouvy odstoupit.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.
Dobrý den, dnes jsme vás již informovali o úhradě reklamace. Záležitost je tedy vyřešena k vaší spokojenosti. Přejeme hezký den.
Tým PJU
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného, případně o uzavření stížnosti.
Hodnocení: