Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dělali ze mně pitomce, že se Windows aktivuje sám po připojení k internetu, to sice ano. Jenže přes helpline Microsoft jsme s operátorem zjistili, že na základové desce není softwarový klíč... a to z daleka není jediný problém, v tuto chvíli jde pc sestava (údajně výstavní model ve slevě) na čtvrtou reklamaci, že nelze spustit ani nouzový režim, BIOS, prostě nic, tzn., že budu striktně vyžadovat vrácení peněz(3x totožná závada a 1x chybějící product key win 8), dle zákona. Sestava v době koupě stála 20 000,- ,byla zakoupena v lednu 2014. Pokud společnost nebude akceptovat můj požadavek, jsem rozhodnut podniknout právní kroky. Personál neodborný a neprofesionální, na vině je samozřejmě zákazník. Samozřejmě pozor na záruku, na některých repasech a jejich komponentech platí pouze měsíc, což se dovíte až z faktury. Rozhodně nedoporučuji tento obchodní řetězec!
Sestava HP Envy 12 GB RAM , HDD 1000 GB INTEL CORE i7
Odstoupení od smlouvy, vrácení peněz.
|
Tweet |
Ve vztahu ke spotřebiteli vždy platí, že je dle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Ujednají-li prodávající a kupující zkrácení doby pro uplatnění práv z vadného plnění, nepřihlíží se dle § 2168 občanského zákoníku k takovému ujednání.
Ustanovení § 2165 se však nepoužije u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím. To neplatí, pokud strany zkrátily tuto dobu na polovinu zákonné doby při koupi již použitého spotřebního zboží; ujednaly-li si zkrácení větší, platí za ujednanou polovina zákonné doby.
Právo na odstoupení od smlouvy s povinností prodejce vrátit spotřebiteli zaplacenou kupní cenu výrobku, vzniká spotřebiteli tehdy, pokud reklamovanou věc nelze opravit, či výměna za novou věc není možná objektivně s přihlédnutím ke konkrétnímu případu (například se jedná o nebezpečný výrobek, výrobek se již nevyrábí, není skladem u prodejce), anebo pokud nelze dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy, a to dle volby provedené spotřebitelem.
Větší počet vad znamená jejich výskyt již při prvním použití. Pojem většího počtu různých odstranitelných vad praxe chápe jako vady minimálně tři najednou, popř. čtyři postupně.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady je oprávněn spotřebitel vznést nárok na odstoupení od smlouvy. Ale i v tomto případě se jedná o klasické reklamační řízení v nejzazší délce 30 dní ode dne uplatnění a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit v rámci odborného zhodnocení reklamované vady, vyžaduje-li to povaha vady.
Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku má spotřebitel právo požadovat v rámci uznané reklamace přiměřenou slevu (tzn. redukci původně smlouvou stanovené kupní ceny) vždy a nepodmíněně. Na výši poskytnuté slevy se však musí prodejce se spotřebitelem dohodnout, jinak by ji musel závazně určit soud.
Dobrý den, pane Hemelíku,
děkujeme za příspěvek. Rádi se s Vámi na vše podíváme, ale potřebovali bychom po Vás malou pomoc s identifikací kusu. Pošlete nám prosím na kontaktní e-mail podpora@gigacomputer.cz, v ideálním případě kopii dokladu o koupi, nebo alespoň kopii servisního protokolu. Bez zmíněné identifikace se k případu nemůžeme jakkoliv vyjádřit.
Děkujeme
Dobrý den,
dokumenty byly odeslány na podpora@gigacomputer.cz
Dobrý den, pane Hemelíku,
děkujeme za doručené dokumenty. Celou záležitost předáme odpovědným manažerům za danou pobočku, kde jste realizoval jak nákup, tak následně řešení k dalšímu projednání. Počítáme, že se s Vámi kolegové v průběhu pár dní spojí, abyste vše společně uzavřeli.
Přejeme pohodový den a zůstáváme s přátelským pozdravem,
Gigacomputer
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, během dalšího reklamačního řízení byl vyměněn pevný disk. Zařízení zatím funguje bez problémů, bohužel, data ze starého disku se nepodařilo zachránit. Budu doufat, že nenastanou další komplikace.
Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme s dosažením dohody.