Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Jako uživatel mobilní hlasové služby jsem měl uzavřenu smlouvu s o2 ze dne 21.1.2014 na 24 měsíců v tarifu FREE 02 se senior slevou ve výši 50,-Kč měsíčně.
Ve Vyúčtování služeb za období 8.5. až 7.6.2015 mi bylo sděleno, že senior sleva mi bude od 12.7.2015 zrušena a nahrazena balíčkem 120 SMS zdarma. V případě, že toto znamená pro mne zhoršení podmínek, mám právo do 12.7.2015 smlouvu bez dodatečné finanční úhrady ukončit.
Vzhledem k tomu, že je mi 71 roků a SMS v takovém množství pro mne nemá význam, využil jsem uvedeného práva smlouvu ukončit.
Žádost o zrušení služby jsem podal 28.6.2015 v prodejně 02 u p. Socha, kterému jsem důvod vysvětlil.
30.6.2015 jsem poštou obdržel dopis od 02 - Potvrzení o ukončení služby ke dni 7.8.2015 s uvedením ČVOP.
22.7.2015 se mi telefonicky ozval pracovník 02 p. Oteček, kterému jsem znovu situaci popsal. Teprve v tento den jsem pocítil zájem o mojí osobu s nabídkou dalších služeb, ale to už bylo pro mne pozdě (rozhovor monitorován). Uzavřel jsem pro mne výhodnější smlouvu u jiného operátora.Následující den s datem 23.7.2015 jsem dostal poštou identické Potvrzení o ukončení služby s uvedením ČVOP.
V žádném dopisu od 02 ani v telef.hoviru nebyla žádná zmínka o nějaké smluvní pokutě pro mne. A také proč by byla, vždyť jsem využil svého práva sděleného mně O2 viz výše.
O to víc jsem byl překvapen Fakturou č.: 4158951924 zaslanou mi O2 poštou na smluvní pokutu ve výši 289,-Kšč pro porušení smlouvy. Ale tu porušila O2, ne já. Já v řádném termínu mně nabídnutém jsem smlouvu zrušil. Necítím tedy v žádném případě povinnost tuto pokutu uhradit a žádám tímto o její zrušení.
Navíc tato faktura - vystavena 7.8.2015, doručena patrně 11.8.2015
s datem splatnosti 16.8.2015 je bez podpisu.
Jako staršímu občanovi a dlouholetému spokojenému zákazníkovi 02 se mi nelíbí způsob jednání se mnou i když se snažím pochopit, že o staré lidi, které společnosti 02 příliš nepřinášejí, už není zájem.
Viz výše.
Žádám o zrušení smluvní pokuty, která mi byla neoprávněně předepsána a to písemnou formou s podpisem oprávněného pracovníka 02. Děkuji.
|
Tweet |
Poskytovatel služby elektronických komunikací je povinen účastníka informovat o změně smlouvy alespoň 1 měsíc před nabytím účinnosti dané změny, přičemž účastník má nárok v této lhůtě smlouvu ukončit, dle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích. Účastník nemá právo smlouvu ukončit pouze v případě, že k její změně došlo v důsledku změny právní úpravy či na základě rozhodnutí dozorového orgánu.
Účastník má tedy na výběr mezi pokračováním ve smluvním vztahu s provedenou změnou či ukončením smluvního vztahu, nemá nárok požadovat setrvání u stávajících smluvních podmínek.
Podnikatel je povinen prokazatelně informovat účastníka rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Pokud dojde ke změně podmínek - například ceny služby, jiné poskytované výhody, může zákazník smlouvu ukončit bez jakýchkoli sankcí. To znamená, že bez sankce je možné smlouvu s operátorem ukončit pouze v případě, že spotřebitel neakceptuje řádně oznámený návrh poskytovatele, jímž dochází k podstatné změně smluvních podmínek nebo jiných ustanovení představujících pro účastníka zhoršení jeho postavení.
Pokud spotřebitel s vyměřenou pokutou (sankcí) nesouhlasí, doporučujeme mu uplatnit její reklamaci, popřípadě se následně s námitkou proti vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad. Podání reklamace nemá odkladný účinek. Je rovněž možné podat žádost na Český telekomunikační úřad, aby rozhodl, že podání reklamace má odkladný účinek. Toto vyjádření je pak závazné i pro operátora.
Dobrý den,
velice se Vám v tomto případě omlouvám za vystavenou smluvní pokutu. Ta, jelikož jste uplatnil své právo na zrušení služby bez sankce z důvodu změny podmínek z naší strany, byla vystavena neoprávněně.
Záležitostí se zabývalo již naše reklamační oddělení a v rámci reklamace č. 1-43874963262 byla smluvní pokuta stornována.
Za chybu se Vám ještě jednou omlouváme.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Hodnocení:
Komentář: Děkuji za uznání mojí reklamace na vystavení smluvní pokuty ze dne 17.8.2015.
S pozdravem Pavel Tylč.