Počet nahlášených stížností: | 186 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 9 |
Dodani zbozi nekompletne nema kryt chci to reklamovat je to nehygienicke jinde maji z krytem a levnejsi je zo skládací toaleta dekuji za odpoved Tylova
Vymena
|
Tweet |
Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství (nebo nekompletní), jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající, a je možné zboží reklamovat.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Reklamace je podaná již samotným oznámením podnikateli, že zboží je vadné (neúplné), například již napsáním e-mailu.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Dobrý den,
neuvádíte číslo objednávky o kterou se jedná. Požádáme o tento údaj, nejlépe zaslat e-mail přímo na cesko@support-pju.eu
Děkujeme.
Tým PJU
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Nikdo mi nedal vyrozumeni co se bude dit dale jenom jsem dostala ted od vas tuhle zpravu nevim jak mam dale postupovat dekuji za kladne vyrizeni Tylova
Nezaslali jste nám číslo vaší objednávky.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla potřebné údaje doplnit.
Vzhledem k tomu, že se spotřebitelka dále ke stížnosti nevyjádřila (tj. nedoplnila potřebné údaje k ověření celé situace), bude stížnost uzavřena.