Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, mám problém s uznání reklamaci na webu levnapc.cz jedna se o to že jsem zakoupil repasovaný laptop značky dell skupiny B - e-shop uváděl nějaké vady které nebyly udany a a na faktuře se neobjevuje ani sériové číslo. Dne 16.6.2023 jsem si stěžoval poprvé na vypálený display tuto vadu jsem ale později neřešil. Dne 12.2.2024 jsem reklamoval zboží protože přestal laptop reagovat po aktualizaci, laptop svítil přes HDMI stále zobrazoval obraz ale nešel ovládat, z e-shopu mi odpověděli že základní deska byla prolitá kapalinou. Na to jsem odpověděl že v IT oboru funguji také a že se jedna k blbost, dále mi řekli že laptop smrděl kouřem a nebyl v kvalitním prostřední. Přitom laptop fungoval ve škole a doma v pronajatém bytě kde se určitě nekouří. Jsem studen 4. Ročníku a brání mě v přípravě na maturitu. Za veškerou pomoc budu vstřícný. Černý
E-maily :
V pořádku, na heureku jsem napsal svou recenzi a jak jsem zmínil po konzultaci mi bylo doporučeno řešit tento přístup přes ČOI.
Černý
pá 8. 3. 2024 v 16:54 odesílatel Daniel Felix - NetStores s.r.o
Fotografie možná nejsou v takové kvalitě, ale stopy po tekutině tam jsou. Pokud potřebujete detailnější foto, tak je technici mohou pro Vás připravit.
S pozdravem
Daniel Felix
NetStores s. r. o.
daniel.felix@netstores.cz
tel.: +420 315 810 830
Internetový obchod LevnaPC.cz
široký výběr repasovaných počítačů a notebooků
Dne 08.03.2024 v 13:11 Martin Černý napsal(a):
Dobrý den, děkuji za zprávu bohužel musím znovu a opět nesouhlasit, sám mám důkazní materiály také a svědky, bydlím s rodiči a v pronajmutém bytě ve kterém se 100% nekouří a přijde mi vtipné že hledáte důvody proč nereklamovat zboží, zboží bylo zakoupeno v Béčkové kvalitě a jedině kde byl používán je doma a ve škole. Podle fotek ale nevypadá ze by byla deska prolitá jak jste tvrdili, ale dobře.
pá 8. 3. 2024 v 12:34 odesílatel Daniel Felix - NetStores s.r.o
Dobrý den pane Černý,
děkuji za zprávu. Získal jsem ze servisu nějaké důkazní foto, dávám do přílohy.
Dle techniků navíc nebyl v dobrém stavu - smrděl asi od kouře. Mnohdy jsou to vodítka k tomu, že o NTB není staráno správně a nebo byl v nevhodném prostředí.
Reklamaci tedy musíme zamítnout.
S pozdravem
Daniel Felix
NetStores s. r. o.
daniel.felix@netstores.cz
tel.: +420 315 810 830
Internetový obchod LevnaPC.cz
široký výběr repasovaných počítačů a notebooků
Dne 01.03.2024 v 16:32 Martin Černý napsal(a):
Nemluvě o to že balík byl poslán přes ppl dopravce, a nikdo mi nebyl schopný poslat e-mail v jakém stavu jste balík převzali či že byl vůbec převzán, dále si myslím že pokud ný byla deska prolitá tak to poznáte již na vašem servisu a není potřeba jej posílat do externího servisu.
pá 1. 3. 2024 v 16:16 odesílatel Martin Černý
Dobrý den, to nevím jak zařízení moho být prolité kapalinou když jsem udal že systém se aktualizoval byl položen na stole mezitím jsem odešel, notebook svítil a nevypadal že by se s nim manipulovalo, jen nereagoval a byl vypnut na tvrdo. Pokud by zařízení bylo poškozeno vodou tak by základní deska byla poškozena ihned a zařízení se vyplo automaticky.
Prosím netvrďte mi blbosti když sam v IT oboru pracuji, a nezkoušejte záruku neuzat.
Černý
pá 1. 3. 2024 v 16:10 odesílatel Daniel Felix - NetStores s.r.o
Dobrý den pane Černý,
dle zjištění servisu byl reklamovaný notebook Dell Latitude 7390 (SN: 93hdvp) prolit kapalinou. Z toho důvodu není možné uznat reklamaci jako oprávněnou. S ohledem na prolití je potřeba provést podrobnou diagnostiku základní desky za cenu 690 Kč s DPH, aby v servisu mohli zjistit, zda bude zařízení vůbec opravitelné.
Prosím Vás o potvrzení zda s cenou za diagnostiku souhlasí, případně zda máme zařízení zaslat zpět bez opravy.
S pozdravem
Daniel Felix
NetStores s. r. o.
daniel.felix@netstores.cz
tel.: +420 315 810 830
Internetový obchod LevnaPC.cz
široký výběr repasovaných počítačů a notebooků
Přijmout reklamaci či náhradní notebook
|
Tweet |
Obecně platí, že spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Při koupi použité věci však mohou strany zkrátit tuto dobu až na jeden rok. Zkrácenou dobu trvání odpovědnosti za vady je však třeba vyznačit v dokladu o koupi. Uvede-li prodávající v dokladu o zakoupení například pouze 6 měsíců, nebude se k tomu přihlížet a bude platit nejnižší přípustné zkrácení.
Prodávající nese odpovědnost i za vady použitého zboží. Pokud se zboží prodává s tím, že bylo už po nějakou dobu používané, je samozřejmě i v odpovídající míře opotřebené, proto se nemůže odpovědnost prodávajícího vztahovat na stav opotřebení v okamžiku jeho prodeje. V § 2167 odst. 2 občanského zákoníku je uvedeno, že vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkujeme za poskytnuté informace a také to, že pomáháte zákazníkům s řešením sporů.
Mrzí nás, že zákazník není spokojen. Zde se nejednalo o záruční vadu, ale o poškození politím zařízení, což je v rozporu s tím pro jaké účely bylo zařízení konstruováno.
Shrneme fakta:
Zákazník objednal zboží 15.06.2023, doručeno bylo dne 16.06.2023.
Předmětnou reklamaci zadal dne 13.02.2024. Zařízení bylo posouzeno technikem, který zjistil stopy po polití / vlhkosti na desce, vnitřních částech šasí a komponentech. Počítač má vyzkratovanou základní desku, což polití odpovídá.
Koresponduje to i s popisem závady, který nahlásil zákazník: "černá obrazovka a svítila klávesnice, po vypnutí už notebook nelze zapnout a nelze ani nabíjet"
Reklamaci v tomto případě nebylo možné uznat jako oprávněnou z důvodu styku zařízení s neznámou kapalinou. Na poškození v důsledku vniknutí tekutiny do zařízení se záruka nevztahuje.
K případu máme 2x protokol od dvou nezávislých externích servisů a pořízenou fotodokumentaci.
Vzhledem k nízké ceně zařízení a ceně náhradní desky, považujeme v tomto případě opravu za nerentabilní.
Zařízení jsme odeslali zpět na adresu zákazníka, dle původní objednávky.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Jestliže k vadě došlo mechanickým poškozením (v tomto případě politím), je reklamace zamítnuta oprávněně. Společnost musí v takovém případě prokázat, že polití má přímý vliv na způsobenou vadu, což dle svého vyjádření prokázala protokoly dvěma nezávislých servisů.
S ohledem na výše uvedené se domníváme, že byla reklamace společností vyřízena řádně. Pokud však spotřebitel se zamítnutím reklamace nesouhlasí, může se obrátit na soudního znalce a zamítnutí reklamace rozporovat.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj stížnosti reagovat.
Základní deska prolitá nebyla, a není podotýkám že pokud by byla základní deska vyhořela tak by nereagovala stále na zapínání tlačítko a nesnažila by se nabootovat bios, zařízení nereaguje na nabíjení a nelze nabootovat a to muže být způsobeno vadný chipsetem, zařízení nejeví známky vlhkosti, či stopy po kapalině. RAM paměti jsou stále funkční (testováno v jiném laptopu) disk to samé a síťová karta taktéž nemluvě o tom že po odendaní chladiče byla teplovodivá pasta na procesoru ztvrdlá tudíž nebyla ani vyměněna před prodejem, podobný problem se mi stal 5 let zpatky u tesco řetězce s laptopem od značky asus, tam ale byla reklamace schválena. Přidávám foto zak.desky.
Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření.
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel obrací spíše na prodejce a jedná se o technický a skutkový stav věci, přeřazujeme stížnost na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.
Dobrý den,
děkujeme za poskytnuté informace.
Oba servisy potvrdily poškození základní desky politím, včetně fotodokumentace stavu výrobku po 9. měsících používání. Zde je na zákazníkovi, zda se rozhodne pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. V případě, že posudek vyjde v prospěch spotřebitele, budeme se touto záležitostí rádi znovu zabývat.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Vzhledem k tomu, že společnost označila své stanovisko k reklamaci za neměnné, žádáme spotřebitele o sdělení, zda se obrátí na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku k reklamaci.
Žádáme spotřebitele o sdělení výše uvedeného, případně o uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k vyjádření společnosti ohledně jejího neměnného stanoviska k reklamaci stížnost uzavíráme bez dosažení dohody stran.