Počet nahlášených stížností: | 788 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 8 |
Reklamoval jsem mixér, který byl zakoupen online. na pobočce v Prostějově na anenské jsem ho reklamoval. Vše bylo sepsáno, ale nikdo se mi neozval cca 35 den od reklamace jsem chtěl zavolat někam, ale máte to (mají to) tak šikovně udělané ze se nedá s nikým mluvit.
Tak jsem podával novou reklamaci na neuspesnou reklamaci, ze chci vrátit peníze, když nebyl nikdo schopný se mi ozvat.
Ale pořád po mě chtějí dokola informace které už dávno mají...
Stolní mixér SSMKH 600A1
Reakce by měla probíhat tak, ze me někdo telefonicky kontaktuje, omluvi se a řekne ze bude řešit co a proč se tak stalo aby se to už neopakovalo.
Samozřejmě vrácení peněz + nějaká částka navíc za takové chování, nebo nějaký voucher, to už je jedno... ale meli by se k tomu nějak postavit, protože toto je na žalobu.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Růžičko, mrzí nás, že reklamace nebyla stále vyřízena. Doporučujeme Váš požadavek zaurgovat na telefonním čísle 210 023 400. Zákaznická linka je plně funkční, zákazníci se k nám v pořádku dovolávají. Popřípadě nás můžete kontaktovat na adrese hotline@lidl.cz. S pozdravem tým Lidl
Na telefonní číslo jsem volal třikrát a zkoušel různé klmbinace abych se k nekomu dovolal, ale vždy po dvou opakování automatu se hovor ukončil.
Už jsem unavený řešit stále dokola to samé.
Člověk by čekal, že když má zboží na reklamaci přes měsíc a nedostane žádné vyjádření, tak mu pošlou peníze zpět a tím se to ukončí.
Dobře... pochopím ještě že se bud reklamované zboží ztratí, nebo se na to zapomene, nebo nestihne vyřídit. Ale co mi hlava nebere, tak že po připomenutí mé reklamace jen stále musím zasílat protokol, čísla objednávky, výrobku, atd... když vše bylo řádně (alespoň myslím) sepsáno na prodejně.
Dobrý den, pane Růžičko. Aby kolegové mohli situaci prověřit a reklamaci zaurgovat. je nutné doložit požadované údaje. Děkujeme za pochopení. S pozdravem Tým Lidl.
Tady už nejde o reklamaci.
Ta už se uzavřela 31. dnem.
Veškeré informace co byly třeba, byly dány na prodejně se zbožím a navíc ještě teď emailem po uplynutí reklamační doby.
Když jsem psal první mail jak je to s tou reklamací ze se nikdo neozval, tak jsem tam uvedl číslo reklamace, takže by nemělo být těžké si všechny potřebné informace dohledat.
Musel jsem poslat ofoceny reklamační prorokol, pak chtěli další informace, pritom byly v prorokolu a teď najednou po pár dnech ze nemůžou otevřít ten protokol?
Navíc pořád nechápu o co se jedná, když už jste davno prošvihli reklamační lhůtu. Ja už to zboží nechci. Chci vrátit minimálně peníze za mixér který se pouzil tak 8krat, kdybych to prehnal tak 12 krát.
A koupit si ho někde jinde, kde kdyby došlo na věc, tak snad se zachovají ve vší slušnosti.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Jak jsme uvedli v původním stanovisku, při nevyřízení reklamace v zákonné lhůtě může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Přestože spotřebitel uvedl, že podal "novou reklamaci na neuspesnou reklamaci, ze chci vrátit peníze", bude se podání posuzovat dle obsahu. Jestliže je z obsahu patrné, že chtěl spotřebitel odstoupit, jedná se o odstoupení, které společnost musí respektovat.
V opačném případě by společnost reklamaci mohla vyřídit i po reklamační lhůtě, mohl by jí však hrozit veřejnoprávní postih (od ČOI).
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby se k vývoji stížnosti mohl vyjádřit.
Jako další krok mě poslali na prodejně, ze je reklamace vyřízená.
Šel jsem na prodejnu a donesli mi mixér co jsem jim dal a s vyjádřením, že mu nic není a mám si přečíst návod k použití.
V ten moment jsem nevěděl co na to říct.
Možnost byla ta, že když se z něj kouří a jde z něj hrozný smrad, tak bych to nepovažoval za funkční zboží (ikdyz kdo ví, možná je to v manuálu uvedeno jako standardní)
Každopádně druha Možnost byla asi lepší a to ta, ze to nechci zpět, jelikož mi nikdo nedal vědět do 30, ani 33, ani 40 dnů, díky čemuž to neakceptuji a chci vrátit peníze, ať si ten plne funkční výrobek nechaji a ja si ho raději koupím jinde.
Po nějaké době přemlouvání, zjišťování informací, dalších asi 10 mi. Na to vedoucí prodejny přistoupil, ze se stala někde technická chyba a že se mi mají ozvat a poslat peníze zpět na účet jelikož to bylo kupované online. Ikdyz jsem mu řekl ze nevěřím že by se někdo ozval, tak jsem odešel pryč.
No a pravdu jsem měl, nikdo se neozval.
Ale peníze zpět poslali.
Ikdyz teda mixér stál 799kc a poslali 705kc což jsem nepochopil.
Tim je to uzavřené už a raději budu nakupovat jinde.
Prosíme o uzavření, zákazník napsal, že je případ vyřešen.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.