Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na podzim 2023 jsem zakoupila 2 dárkové poukazy, každý v hodnotě 3
000,--. Platnost obou poukazu je do 31.07.2024. Poukazy jsem darovala
jako vánoční dárek. Nyní jsem zjistila, že provozovna restaurace Aureole
k 1.1.2024 ukončila svou činnost.
S provozovatelem restaurace,společností City Congress, s.r. o. jsem se pokoušela neúspěšně zkontaktovat prostřednictvím emailu uvedeného na webových
stránkách restaurace.
02. 02. 2024 zareagovala Mgr. Barbora Kloučková,Operations and Event Manager, s tím že více informací bude mít koncem února.
vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel by měl být řádně o platnosti a možnosti využití voucheru informován. Jestliže není možné voucher využít z důvodu na straně společnosti (uzavřená provozovna), měla by společnost spotřebiteli nabídnout alternativu (např. využití voucheru v jiné provozovně), či mu vrátit peněžní prostředky.
V tomto případě by se totiž mohlo jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti City Congress, s.r.o., Hvězdova 1716/2, 140 00 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.