Společnost


OREX TRAVEL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7522Neuznaná reklamace zájezdu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2015, před 9 lety

Kristýna Benešová

Znění stížnosti

U společnosti OREX Travel jsem si dne 22. 6. 2015 objednala dovolenou v hotelu Happy Elegant v Turecku v termínu od 23.6. do 30.6.2015. Jelikož jsme jeli sami s přítelem, chtěli jsme prožít aktivní dovolenou a nejenom ležet na pláži. Hotel jsme vybírali přes internet, kde jsme mohli vybírat z velkého množství zájezdů a hotelů, které jsou na internetu prezentovány. Zásadní pro náš výběr bylo, aby hotel nabízel velkou škálu různorodých sportovních aktivit, hlavně jsme vyžadovali tenisový kurt a jen díky chybějícímu kurtu jsme zavrhli spoustu pěkných hotelů.

Nakonec jsme tedy vybrali hotel Happy Elegant. V popisu zájezdu bylo napsáno, že tento hotel má tenisový kurt a kdyby tam tato informace nebyla, tak bysme si určitě tento hotel nevybrali. Na tenisový kurt jsme se několikrát ptali na recepci, kde nám prostě řekli, že tam žádný není a i jsme to řešili s delegátkou Simonou v hotelu, která nás pouze odbyla konstatováním, že o tom ví, že tam žádný kurt není. V popisu hotelu byl také uveden minigolf, který však hotel taktéž neměl. Když jsme si tedy mysleli, že se aspon zabavíme večer, když sportovní nabídka popisu neodpovídá, a chtěli zajít na diskotéku, tak nám bylo animátorem rečeno, že diskotéka tam sice je, ale více jak rok nefunguje.

Do cestovní kanceláře jsme proto poslala reklamace se stejným popisem, jak tu uvádím a OREX mě odbyl pouhým strohým dopisem, ve kterém tvrdí, že v žádné popise na internetu nebylo napsáno, že je v hotelu tenisový kurt a že minigolf sice v hotelu není, ale že jsme mohli požádat na recepci a že by nám zařídili minigolf v jiném hotelu. K diskotéce uvedli, že probíhá jen nepravidelně.

Na tento dopis jsem opět reagovala, s tím že jsem jim poslala printsceen jejich stránek s nabídkou i oficiálních stránek hotelu, kde je jasně vidět, že tenisový kurt v popisu je. Dále si myslím, že nemůže být minigolf napsán ve vybavení hotelu, když tam vůbec není a jen na recepci by bylo možné ho donluvit v jiném hotelu. To by pak mohl mít ve vybavení minigolf napsaný každý hotel.

Na tento můj další dopis již společnost nereagovala.


Produkt

smlouva o zájezdu v hotelu Festival Happy Elegant 5*, Alanya Turecko


Požadované řešení

požaduji slevu z ceny zájezdu a to v souladu s frankfurtskými tabulkami: 10% za tenisový kurt a 5% za minigolf. Tedy 15% sleva z celkové ceny zájezdu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.8.2015 16:37, před 9 lety

Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu, má zákazník dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Sleva se poskytuje v penězích. Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že zákazník své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala. Na vyřízení reklamace má pořadatel nejvýše 30 dnů. K reklamaci je nutné doložit důkazy prokazující spotřebitelova tvrzení.

Pořadatel dále odpovídá dle § 2542 občanského zákoníku spotřebiteli za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby. Při porušení povinnosti, za niž odpovídá, nahradí pořadatel zákazníkovi vedle škody na majetku také újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko.

Pokud však cestovní kancelář bude trvat na zamítnuté reklamaci, bude nutné se domáhat poskytnutí slevy ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady soudní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2015 19:28, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.