Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Od ukončení smlouvy na podzim roku 2023 z důvodu úmrtí se marně snažím o ukončení záležitosti. Firma neposlala konečnou fakturu ani vzniklý přeplatek. Při opakovaném tel.styku jsem byla ujišťována, že je všechno v jednání,v současné době telefony neberou. Opakovaně jsem se na ně obracela i emailem - bez reakce. Při kontaktu na ERU mě bylo doporučeno připojení se zástupu mimosoudního vyrovnání. Tak zatím čekám.
Co nejrychlejší zaslání fraktury a peněz
|
Tweet |
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Nereaguje-li společnost na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti ELGAS Energy, s.r.o., Dobronická 1257, Praha 148 00. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Dle obchodních podmínek společnosti ELGAS Energy, s.r.o. bodu 10.17. (https://elgasenergy.cz/wp-content/uploads/2022/11/Vseobecne_obchodni_podminky.pdf) v případě úmrtí závazky zákazníka ze smlouvy nezanikají a jsou předmětem dědického řízení. Domníváme se, že i možný přeplatek bude součástí dědického řízení. Pokud by přeplatek byl součástí dědického řízení, většina dodavatelů požaduje k jeho vyplacení, mimo jiné údaje, i doložení čestného prohlášení dědice, popř. kopii Usnesení o dědickém řízení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.