Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#75225Nevystavení faktury, nevyplacení přeplatku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.03.2024, před 10 měsíci

Jana Travníčková

Znění stížnosti

Od ukončení smlouvy na podzim roku 2023 z důvodu úmrtí se marně snažím o ukončení záležitosti. Firma neposlala konečnou fakturu ani vzniklý přeplatek. Při opakovaném tel.styku jsem byla ujišťována, že je všechno v jednání,v současné době telefony neberou. Opakovaně jsem se na ně obracela i emailem - bez reakce. Při kontaktu na ERU mě bylo doporučeno připojení se zástupu mimosoudního vyrovnání. Tak zatím čekám.


Požadované řešení

Co nejrychlejší zaslání fraktury a peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.3.2024 08:18, před 10 měsíci

Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Nereaguje-li společnost na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti ELGAS Energy, s.r.o., Dobronická 1257, Praha 148 00. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Dle obchodních podmínek společnosti ELGAS Energy, s.r.o. bodu 10.17. (https://elgasenergy.cz/wp-content/uploads/2022/11/Vseobecne_obchodni_podminky.pdf) v případě úmrtí závazky zákazníka ze smlouvy nezanikají a jsou předmětem dědického řízení. Domníváme se, že i možný přeplatek bude součástí dědického řízení. Pokud by přeplatek byl součástí dědického řízení, většina dodavatelů požaduje k jeho vyplacení, mimo jiné údaje, i doložení čestného prohlášení dědice, popř. kopii Usnesení o dědickém řízení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2024 13:42, před 9 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2024 16:03, před 6 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.