Společnost


FIRO-tour a.s.

Počet nahlášených stížností:29
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7525Neuznaná reklamace zájezdu na Sardini

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2015, před 9 lety

Jiří Slavíček

Znění stížnosti

Zakoupil jsem si od organizace Firotour zájezd na Palmasera Village
dne 16.3.2015 dle katalogu C.K. Jaké bylo ale moje překvapeni když jsem zjistil, že pláž v zátoce Cala Gonone je z jedné třetiny pro veřejnost uzavřena stavebními záívotami. Italská firma tu již od 4,března provádí stavební práce spojené z rozšířením pobřežní kolonády. PO celou donu mého pobytu od 16.6.-23.6.2015 vyjma nedělí prováděla stavební firma svojí činnost. Staveništěm přes den projížděli stavební stroje, bagry, mix s betonem, nákladní auta. O tom , že se nejedná o drobné práce svědčí i náklady 2 400 000 eur, které budou tyto práce stát.. Práce mají potrvat do konce měsíce září. Tolik z informační tabule na pláži. A tak kolem koupajících a slunících se osob se rozléhal hluk stavebních strojů, kompresoru a při závanu větru i prach. V inkriminovaném místě měl své vymezené stanoviště hotel a zde byly umístěny polohovací židle a slunečníky Mohu říci , že takto jsem si svojí dovolenou nepřestavoval.
Cestovní kancelář Firotour viním z toho , že o tomto stavu /od 4.3.2015ú věděla neupozornila mě ta tuto zkušenost, nenabídla jinou destinaci případě nedala mi zájez možnost zrušit


Produkt

Sížnost mohu doložit fotografickou dokumentací /9 snímků/ mista všetně záběrů ze staveních prfacích Tyto jsem v kopii zaslal Denise Zmeškalové ze zákaznického servisu Firo-tour a.s.


Požadované řešení

Na C.K.Firotour jsem žádal finanční kompenzaci v celkové výši 33% z ceny zájezdu- který činil 38223czk. Cestovní kancelář se k tomu vyjádřila negativně s tím že nemůže ručit, protože stavební práce neprovádí hotel , ale veřejná správa


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2015 13:00, před 9 lety

Nemá-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel zákazníka ujistil nebo které zákazník vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, pořadatel je povinen zajistit nápravu, pokud si nevyžádá neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu zákazník určil, mohl si zákazník zjednat nápravu sám a pořadatel by mu v takovém případě měl nahradit účelně vynaložené náklady.

Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu (to znamená, že je nutné zjištěné vady reklamovat ihned na místě u delegáta cestovní kanceláře, jinak by soud v případě sporu nemusel přiznat finanční kompenzaci), má zákazník dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Sleva se poskytuje v penězích. Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že zákazník své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala. Na vyřízení reklamace má pořadatel nejvýše 30 dnů. K reklamaci je nutné doložit fotografie nebo jiné důkazy prokazující tvrzení spotřebitele.

Pořadatel dále odpovídá dle § 2552 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebiteli za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby. Při porušení povinnosti, za niž odpovídá, nahradí pořadatel zákazníkovi vedle škody na majetku také újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. Při porušení povinnosti, za niž odpovídá, nahradí pořadatel zákazníkovi vedle škody na majetku také újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen.

Pokud však bude cestovní kancelář trvat na zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci, bude nutné řešit spor o poskytnutí slevy z ceny zájezdu v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby v takovém případě doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2015 10:12, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.