Společnost


FIRO-tour a.s.

Počet nahlášených stížností:29
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7525Neuznaná reklamace zájezdu na Sardini

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2015, před 10 lety

Jiří Slavíček

Znění stížnosti

Zakoupil jsem si od organizace Firotour zájezd na Palmasera Village
dne 16.3.2015 dle katalogu C.K. Jaké bylo ale moje překvapeni když jsem zjistil, že pláž v zátoce Cala Gonone je z jedné třetiny pro veřejnost uzavřena stavebními záívotami. Italská firma tu již od 4,března provádí stavební práce spojené z rozšířením pobřežní kolonády. PO celou donu mého pobytu od 16.6.-23.6.2015 vyjma nedělí prováděla stavební firma svojí činnost. Staveništěm přes den projížděli stavební stroje, bagry, mix s betonem, nákladní auta. O tom , že se nejedná o drobné práce svědčí i náklady 2 400 000 eur, které budou tyto práce stát.. Práce mají potrvat do konce měsíce září. Tolik z informační tabule na pláži. A tak kolem koupajících a slunících se osob se rozléhal hluk stavebních strojů, kompresoru a při závanu větru i prach. V inkriminovaném místě měl své vymezené stanoviště hotel a zde byly umístěny polohovací židle a slunečníky Mohu říci , že takto jsem si svojí dovolenou nepřestavoval.
Cestovní kancelář Firotour viním z toho , že o tomto stavu /od 4.3.2015ú věděla neupozornila mě ta tuto zkušenost, nenabídla jinou destinaci případě nedala mi zájez možnost zrušit


Produkt

Sížnost mohu doložit fotografickou dokumentací /9 snímků/ mista všetně záběrů ze staveních prfacích Tyto jsem v kopii zaslal Denise Zmeškalové ze zákaznického servisu Firo-tour a.s.


Požadované řešení

Na C.K.Firotour jsem žádal finanční kompenzaci v celkové výši 33% z ceny zájezdu- který činil 38223czk. Cestovní kancelář se k tomu vyjádřila negativně s tím že nemůže ručit, protože stavební práce neprovádí hotel , ale veřejná správa


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2015 13:00, před 10 lety

Nemá-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel zákazníka ujistil nebo které zákazník vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, pořadatel je povinen zajistit nápravu, pokud si nevyžádá neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu zákazník určil, mohl si zákazník zjednat nápravu sám a pořadatel by mu v takovém případě měl nahradit účelně vynaložené náklady.

Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu (to znamená, že je nutné zjištěné vady reklamovat ihned na místě u delegáta cestovní kanceláře, jinak by soud v případě sporu nemusel přiznat finanční kompenzaci), má zákazník dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Sleva se poskytuje v penězích. Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že zákazník své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala. Na vyřízení reklamace má pořadatel nejvýše 30 dnů. K reklamaci je nutné doložit fotografie nebo jiné důkazy prokazující tvrzení spotřebitele.

Pořadatel dále odpovídá dle § 2552 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebiteli za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby. Při porušení povinnosti, za niž odpovídá, nahradí pořadatel zákazníkovi vedle škody na majetku také újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. Při porušení povinnosti, za niž odpovídá, nahradí pořadatel zákazníkovi vedle škody na majetku také újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen.

Pokud však bude cestovní kancelář trvat na zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci, bude nutné řešit spor o poskytnutí slevy z ceny zájezdu v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby v takovém případě doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2015 10:12, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.