Společnost


Aradea s.r.o.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#7526Nereagují na odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2015, před 9 lety

Daniel Urbánek

Znění stížnosti

Objednal jsem si u nich telefon, který jsem ihned po vybalení odeslal zpět včetně písemného vyjádření od smlouvy. Stránky www.gigamall.cz již ovšem nefungují, na maily nikdo nereaguje, telefonní číslo je mimo provoz. Navrhuji zkontaktovat se mezi sebou a na jednatele/majitele této firmy podat trestní oznámení, protože v dnešní době snad už nikomu pitomce dělat nemusíme.


Produkt

Samsung Galaxy S3 Neo LTE


Požadované řešení

Vrácení peněz, a to tak, že rychle, než si pro ně dojedu osobně a stanu se předmětem zpravodajství TV Nova.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2015 10:08, před 9 lety

Spotřebitel má v případě nákupu zboží prostřednictvím internetového obchodu možnost využít specifický postup daný občanským zákoníkem pro spotřebitelské smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), a podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, aniž by bylo nutné to jakkoliv zdůvodňovat (§ 1818 zákona). Spotřebitel má tedy právo v případě distančního prodeje odstoupit od uzavřené kupní smlouvy bez uvedení důvodu a bez sankce.

Využije-li spotřebitel tohoto práva považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli písemné oznámení, že od uzavřené smlouvy odstupuje. Zakoupené zboží je spotřebitel povinen do 14 dnů od této chvíle vrátit prodejci zpět zpravidla na své náklady (výjimka je popsána níže), opět prokazatelně nejlépe doporučeně s dodejkou, a ve stejné lhůtě musí spotřebiteli dorazit plná kupní cena zakoupeného zboží, včetně nákladů na dopravu ke spotřebiteli. Prodejce má tedy pro vrácení peněžních prostředků, včetně nákladů na dodání, lhůtu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, pokud ovšem zboží v této lhůtě nebude vráceno či odesláno spotřebitelem, lhůta se prodlužuje.

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce zásilky) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Podle § 1832 odst. 1, 2 občanského zákoníku musí prodejce vrátit celou částku, kterou od spotřebitele na základě smlouvy přijal, včetně nákladů na dopravu ke spotřebiteli, ovšem pouze do výše nejnižší ceny jím nabízené dopravy (nepočítá se osobní odběr). Peněžní prostředky vrací stejnou formou, jakou bylo placeno, případně v jiné formě, kterou spotřebitel odsouhlasí nebo která pro spotřebitele neznamená náklady navíc.

Podle ustanovení § 1832 odst. 3 občanského zákoníku náklady spojené s navrácením zboží zpět prodejci nese spotřebitel, ledaže spotřebitel před uzavřením smlouvy nebyl žádným způsobem informován o povinnosti je hradit (např. formou internetových stránek internetového obchodu). V takovém případě by šly za provozovatelem obchodu.

Co se týče nevrácení peněžních prostředků v zákonem stanovené lhůtě, po zaslání odstoupení od kupní smlouvy prodejci, rovněž i následně zakoupeného zboží, je třeba zdůraznit, že pro takový případ je třeba aplikovat ustanovení občanského zákoníku o prodlení dlužníka (prodejce), kdy nesplněním své povinnosti vrátit zaplacené peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, se podnikatel ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení od kupní smlouvy, rovněž i doklady prokazující navrácení zakoupeného zboží, dobře uschoval pro případ sporu.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň naposledy upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2015 10:17, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.