Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
V srpnu 2014 jsem se v dobré víře zaregistroval na www.centralniregistrdluzniku.cz (CERD) s plnou mojí trvalou adresou, rodným číslem i mailem, protože jsem se domníval, že jde o oficiální registr a registrace byla uváděna jako bezplatná. Zaregistrovaný účet jsem však nikdy neověřil, neobjednal žádnou službu, doposud jsem s CERD od registrace žádným způsobem nekomunikoval a také nic neuhradil. Překvapilo mne až zaslání dvou zpráv, na které jsem také nereagoval a předpokládám z příspěvků v diskuzích klientů CERDu na internetu, že se jedná o úhradu ročního poplatku, který požadují uhradit.
4.8.2015 jsem mailem obdržel: Žádáme Vás o překontrolování plateb v administraci Centrálního registru dlužníků. Od 1. 9. 2015 bud nově registr zasílat zpoplatněné upomínky.
14.8.2015 jsem mailem obdržel: Upomínka - Žádáme Vás o překontrolování plateb v administraci Centrálního registru dlužníků. Od 1. 9. 2015 bud nově registr zasílat zpoplatněné upomínky.
Chci se zeptat, jak postupovat při uvedeném problému s cílem zrušení tohoto účtu. Zda mám zaplatit za službu, o níž nemám zájem, nevyužíval jsem ji a nevyžádal jsem si žádnou placenou službu. Pokud nezaplatím jak píší, budou od 1.9.2015 zasílat zpoplatněné upomínky.
Děkuji Vám za odpověď
Přístup do centrálního registru dlužníků
Vymazání z registru.
Případně písemné vyjádření, že firmě CERD nic nedlužím.
|
Tweet |
Vždy záleží na tom, zda spotřebitel provedl pouze registraci zdarma nebo si k bezplatné registraci objednal a zaplatil nějakou službu navíc. Pokud spotřebitel provedl jen bezplatnou registraci, což plyne i z popisu spotřebitele ve stížnosti, tak lze tuto registraci samozřejmě zrušit. Doporučujeme tak učinit prokazatelným způsobem písemným doporučeným dopisem s dodejkou. Není třeba registraci rušit žádnými jinými zvláštními kroky- jako např. mít notářsky ověřený podpis atd., což tato společnost v podmínkách tvrdí. Požadavek na notářské ověření je vzhledem ke způsobu uzavření smlouvy ve vztahu ke spotřebiteli nepřiměřený.
Pokud byla registrace bezplatná, tak i zrušení musí být bezplatné. Pokud byla registrace možná přes internet, tak zrušení registrace musí být možné také jednoduchou cestou např. dopisem. Z důvodu prokazatelnosti pro případ sporu je však pro spotřebitele lepší zaslání doporučeně s dodejkou, s tím, že spotřebitel si dobře uschová kopii odeslaného dopisu, který bude sloužit jako důkaz, že byla registraci spotřebitelem zrušena.
Uvedené písemnosti je třeba zaslat písemným doporučeným dopisem na sídlo společnosti (adresu podnikatele dle obchodního rejstříku) nebo uvedenou kontaktní adresu pro písemnosti této společnosti na jejích internetových stránkách.
V doporučeném dopise bude vhodné uvést následující text:
Jelikož je registrace bezplatná, je důvodné očekávání, že zrušení registrace bude rovněž bezplatné. Pokud tomu tak není, považujete smlouvu za neplatnou z důvodu uvedení v omyl a z důvodu rozporu s dobrými mravy. Registraci si tedy přejete bezplatně zrušit.
Pokud totiž byla registrace bezplatná, nemůže být její zrušení zpoplatněno, takové ujednání je nepřiměřené a tudíž na zákl. § 1813 občanského zákoníku neplatné.
Zároveň spotřebiteli doporučujeme zaslat společnosti s výše uvedeným dopisem rovněž žádost o odstranění osobních údajů z jeho databáze. Takové zpracování osobních údajů je obvykle v souladu se zákonem, ale pokud vysloví spotřebitel písemně svůj nesouhlas, pak musí dotyčný obchodník její osobní údaje z databáze odstranit (viz § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů). Pokud by tak neučinil, jednalo by se o porušení zákona o ochraně osobních údajů.
Nesouhlas s dalším zpracováním osobních údajů je nutné vyslovit dle uvedeného zákona písemně (tzv. Žádost o odstranění osobních údajů z databáze). To se může stát buď dopisem (z důvodu prokazatelnosti jednání doporučeným s dodejkou) nebo i e-mailovou zprávou na adresu toho, kdo databázi vede. Pokud spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat.
Bude-li podnikatel ignorovat uvedenou žádost o vyřazení z databáze, může spotřebitel podat podnět Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.