Společnost


Hyundai Motor Czech s.r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7528Neuznaná reklamace vozu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2015, před 9 lety

Petr Gruntorád

Znění stížnosti

Řeším samovznícení mého zánovního vozu po 3 letech, které bylo v 5ti leté záruční době. K požáru došlo z blíže nezjištěné technické závady v okolí akumulátoru. Dle PČR a vyšetřovatele HZS se nejednalo o vznícení vozu cizí vinou. Podal jsem to jako reklamaci přímo k výrobci. Výrobce reklamaci zamítl, že se nejedná o výrobní vadu. Když jsem chtěl bližší informaci, jak k tomuto dospěl, tak mi bylo sděleno, že mě více zajímat nemusí a oficiální stanovisko je stejné a neměnné, tedy, že nešlo o výrobní vadu a reklamaci neuznali. Jejich návrh byl, ať začnu vyjednávat s pojišťovnou o náhradě škodě.


Produkt

Hyundai i30 1.6 GDI, datum výroby 03/2012


Požadované řešení

Navržené řešení od začátku je výměna vozu za nový vůz ve stejné specifikaci a nebo odstoupení od smlouvy a návrat plné kupní ceny vozu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2015 11:37, před 9 lety

Z popisu uvedeného ve stížnosti vyplývá, že spotřebitel zakoupil u prodejce nový automobil zn. Hyundai i30 1.6 GDI, datum výroby 03/2012. Motorová vozidla jsou spotřebním zbožím ve smyslu platné právní úpravy. Proto stejně jako při prodeji jiného spotřebního zboží je prodávající povinen dodržovat vůči spotřebiteli povinnosti uložené jak občanským zákoníkem při prodeji zboží v obchodě, tak povinnosti plynoucí ze zákona o ochraně spotřebitele.

Ustanovení § 2113 a násl. umožňuje prodávajícímu poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v zákoně (24 měsíců), v daném případě v délce 5 let. V záručním listě (smlouvě) pak musí prodejce určit podmínky a rozsah prodloužení záruky. Často se však omezí pouze na stanovení nové délky záruční doby. V takovém případě je třeba po celou prodlouženou dobu záruky aplikovat zákonnou úpravu platnou během základní zákonné záruky.

Proto doporučujeme spotřebiteli prostudovat podmínky poskytnuté prodloužené záruky, v jakém rozsahu a za jakých podmínek byla poskytnuta.

Spotřebitel musí dbát rovněž i na to, aby reklamaci uplatnil na správném místě. Vůči kupujícímu je za vady výlučně odpovědný prodávající. Výjimkou z tohoto pravidla je pouze situace upravená v § 2172 občanského zákoníku, kdy prodávající v záručním listě určí jiného podnikatele, zpravidla autorizovaný servis, který je povinen provést opravu namísto prodejce. Pokud však spotřebitel hodlá uplatnit při reklamaci právo na výměnu automobilu za nový nebo na odstoupení od kupní smlouvy, musí tak učinit výlučně u prodávajícího, a to v kterékoli jeho provozovně.

Prodávající má právo reklamaci zamítnout v případě, že spotřebitel před převzetím věci o vadě věděl anebo vadu sám způsobil. Pokud se chce prodávající své odpovědnosti zprostit, musí uvedené skutečnosti sám prokázat.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně náležitě odůvodní (tuto povinnost prodejce ve vztahu ke spotřebiteli lze vyvodit z § 19 odst.1 zákona o ochraně spotřebitele), ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2015 10:22, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.