Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Neoprávněně a opakovaně mi strhávali částku z účtu ve výši 890 Kč, aniž bych o tom věděla. Na této stránce jsem byla před dvěma lety snad jen měsíc, tak jsem nechápala jak je možné, že mi strhávají peníze. Tak jsem procházela mail, abych zjistila, kdy jsem tam byla naposledy a přitom jsem zjistila, že mi poslali mail nazvaný "Služby aktivní", aniž bych o nějakou aktivaci stála a na základě toho si začali evidentně strhávat peníze.
Seznamovací portál
Chci vrátit peníze, které mi byly 8x strženy ve výši 890 Kč.
|
Tweet |
V tomto smluvním vztahu pravděpodobně došlo k tzv. automatické prolongaci smluvního vztahu. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebiteli doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět a to nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Společně s výpovědí doporučujeme spotřebiteli zaslat podnikateli i žádost o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Kontakty na společnost DuPonti s.r.o.:
adresa sídla: Kaprova 42/14, 11000 Praha
e-mail: Monika@KatolickaSeznamka.cz
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Kadeřábková.
Přes jaký email jste registrovaná a kdy došlo k poslední platbě?
S pozdravem
DuPonti s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o uvedení společností požadovaných informací.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.