Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den,
13.3 jsem měla cestovat spojem Přemysl-Praha, vlak měl poruchu, posádka nepodívala informace ohledně očekávaného zpoždění, cestující ve vlaku zůstávali bez topeni. Další den jsem měla z Prahy let o 14:00, proto po půlnoci jsem musela vyhledat taxik abych v Praze byla včas. Podle mých informaci i po osmi hodinách vlak z Přemysle neodjel.
Regiojet automaticky vrátil 25% z ceny jizdenky. Je možné se domáhat vrátit celou cenu jizdenky, případně odškodného?
Děkuji,
Spoj Přemysl-Praha 13.3
Návrat 100% ceny jizdenky, pridpadne odškodné za náhradní dopravu - taxik stal 175€ (rozděleno se tři další cestující).
|
Tweet |
Podle stránek společnosti závisí výše kompenzace na tom, zda je zpoždění zaviněné nebo nezaviněné. Zaviněná zpoždění jsou ta, která vznikla například z důvodu poruchy vozů společnosti. Nezaviněná zpoždění jsou pak všechna ostatní, která nevznikla ze strany autobusů nebo vlaků RegioJet, například kalamity či opravy nebo nehody na silnicích a železnicích, s výjimkou zpoždění u mezinárodních autobusových linek způsobeném pasovou, zdravotní nebo jinou kontrolou.
Například u vybraných linek v případě nezaviněného zpoždění v délce trvání 241 a více minut má cestující právo na vrácení 100 % z jízdného, v případě zaviněného zpoždění musí být délka zpoždění 181 a více minut.
Pokud se jednalo o vlakový spoj a zpoždění bylo předem ohlášeno ještě před odjezdem, nárok na kompenzaci v příslušné výši vzniká spotřebiteli vždy.
Při nákupu vlakové jízdenky i přes informaci, že vlakový spoj bude opožděn, nevzniká nárok na náhradu další škody (např. proplacení návazného spoje jiných dopravců). Totéž platí při stornování vlakové jízdenky z důvodu zpoždění. Více informací nalezne spotřebitel zde: https://regiojet.cz/nase-jizdenky/garance.
Není-li služba ve sjednané kvalitě poskytnuta, doporučujeme spotřebiteli, aby dle článku XIV smluvních přepravních podmínek společnosti RegioJet a.s. uplatnil reklamaci. Reklamace z přepravy cestujících a zavazadel se podávají písemně na adresu sídla dopravce: STUDENT AGENCY, Dům pánů z Lipé, Náměstí Svobody 86/17, 602 00 Brno, telefonicky na čísle: 420 539 000 146, e-mailem: reditel@regiojet.cz, nebo osobně na jakékoliv pobočce STUDENT AGENCY/RegioJet. Reklamaci lze podat do 1 roku po uskutečnění jízdy na výše uvedených kontaktech.
Reklamaci je možné uplatnit prostřednictvím formuláře na webové adrese: https://regiojet.cz/sluzby/vase-podnety.
Pokud spotřebitel není spokojen s výší vrácené částky, může se obrátit na společnost, aby situaci opětovně posoudila.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.