Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#75289Nedodělaná montáž, špatná faktura

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
15.03.2024, před 10 měsíci

Josef Slíva

Znění stížnosti

Vážení,

Dne 21.2.2024 jsem si u Vás objednal Pračku CANDY CSTG 26TME/1-S Smart. Navíc jsem objednal:
1. Expresní řešení v případě poškození zásilky
2. Záruku okamžité výměny
3. Kompletní doručení až do bytu včetně základní instalace spotřebiče.
-------------------------------------------------
Neobjednal jsem prodloužení záruky o 36 měsíců.
Celková cena dle vašeho emailu - 9590 Kč.

Během dnů, než mi byla pračka doručena, mi bylo opakovaně nabízeno telefonicky pracovníkem Alzy prodloužení záruky o 36 měsíců.
Teprve v den dodání, těsně před dodáním, jsem pracovníku odsouhlasil, že si teda to prodloužení záruky koupím.

A čekalo mne několik překvapení.
1. Montáž : PDF k základní instalaci, které jsem z Alzy obdržel, říká:
Základní instalace pračky zahrnuje:
Umístění pračky na vámi zvolené místo.
Rozbalení a očištění spotřebiče od zbytků obalového materiálu
Základní instalace dle manuálu dodávaného k výrobku
Odstranění aretačního šroubu
Připojení pračky na přívod vody a odpadu, zapojení do elektřiny
Zapnutí rychlého programu a kontrola těsnosti a spojů )
-------------------------------------------
Pánové, kteří pračku instalovali jí uvedli do provozu a zapnuli rychlý program, nechali si podepsat papír, mě předali manuály a ihned odjeli.
Když jsem poté četl manuál, přišel jsem na to, že mezi stránkami je zastrčené dno pračky, které se mělo podle manuálu připevnit na dno, přiloženými klipy. Klipy ovšem přiloženy nebyly.
Vzhledem k tomu, že je nám s ženou hodně přes 70 let, nelze se o připevnění na spodu pračku ani pokusit, otvor není nijak vidět, pro připevnění se musí pračka převrátit.
Takže elektrické kabely (podle info od výrobce) nejsou kryty, což neodpovídá bezpečnosti, nicméně pračka funguje.
Na tento problém jsem si stěžoval telefonicky u operátorů Alzy - opakovaně - několik dnů za sebou - odpověď zněla, že reklamační oddělení problém řeší, a až jej vyřeší, ozvou se mi.
Po čase jsem obdržel email, že jsem podepsal převzetí, takže nemám žádný nárok.
Vzhledem k tomu, že aby tato vada byla zjištěna je nutno pračku převracet - což vzhledem k její váze je v našm věku zcela nemožné - soudím, že se jedná o vadu skrytou, a nejjednoduším řešením by bylo dokončení montáže. Řidiči jsem zaplatil částku 9590 Kč. Dodáno bylo 21. 2. 2024

2. Faktura a dodací list.
Přišel email (nikoliv PDF) - informace o objednávce *** - kde se píše: obdrželi jsme platbu kartou ve výši 9590 Kč a správný výčet objednávky - bez prodloužení záruky
Přišel také email faktura (ve formátu PDF) - s objednávkou a cenou včetně prodloužené záruky - 11048 Kč.
(Faktura - daňový doklad xxxx. vystaven 18.2.24 - záruční a dodací list)
2 strana PDF je paradoxní - jedná se o dobírkovou stvrzenku na 11048 Kč. s razítkem Alzy a řidičem. - tedy na částku, kterou jsem neplatil.
Další email - po instalaci pračky je nákup služby prodloužená záruka a platební dispozice na zaplacení 1458 Kč.
Částku jsem bankou uhradil ihned, přesně podle platebních dispozic. Žádné potvrzení, že jsem zaplatil jsem neobdržel.

Vzhledem k tomu, že faktura - záruka - dodací list je nepravdivá, v té době prodloužená záruka zaplacena nebyla, řidč podle přílohy obdržel zcela jinou částku a po bankovní platbě jsem nedostal žádné potvrzení o platnosti prodloužené záruky (přestože, než jsem zaplatil těch 1458 Kč, zvonil telefon neustále) , mám obavu, zda jsem se nestal obětí podvodu ze strany Alzy.
Proto vyžaduji platnou a ! PRAVDIVOU ! fakturu - záruku - dodací list, včetně potvzení o zaplacení prodloužené záruky které jsem neobdržel.


Zároveň vás ve smyslu § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, žádám o vystavení písemného potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem právo uplatnil, co je obsahem reklamace, a následně potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace.


Slíva Josef
V Pyšelích dne 15.3.2024


Produkt

Pračka CANDY CSTG 26TME/1-S Smart. Navíc jsem objednal: 1. Expresní řešení v případě poškození zásilky, 2. Záruku okamžité výměny 3. Kompletní doručení až do bytu včetně základní instalace spotřebiče.


Požadované řešení

dokončení instalace a uvedení dokladů do pořádku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2024 08:26, před 10 měsíci

Mezi společností a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (montáž vestavného spotřebiče). Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Při převzetí díla má spotřebitel možnost převzít dokončené dílo s výhradami nebo bez výhrad. Pokud však dílo převezme bez výhrad, nepřizná mu soud právo ze zjevné vady díla, pokud zhotovitel díla namítne, že právo nebylo uplatněno včas.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.3.2024 19:04, před 10 měsíci

Dobrý den, se zákazníkem jsme v kontaktu skrz emailovou a telefonní komunikaci, kde jsme se dohodli na následném postupu ohledně dodatečné montáže. V případě, že zákazník souhlasí, prosíme o stáhnutí této stížnosti. S přáním hezkého dne, Adéla, péče o zákazníky, Alza.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2024 06:18, před 10 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se ke stížnosti mohl vyjádřit, případně ji mohl po vyřešení sporu uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2024 07:47, před 9 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2024 14:25, před 8 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.6.2024 13:19, před 7 měsíci

Spotřebitel nás po uzavření stížnosti informoval, že se společností došlo k dohodě - montáž byla dokončena a byla vystavena nová faktura.

Stížnost tedy nově uzavíráme s dosažením dohody stran a děkujeme stranám za poskytnutou součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.