Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Syn si objednal 25.2.2024 mikinu z e shopu za 100 Liber. Poštovné bylo 14 liber. 1. 3. 2024 přišel email, očekáváme příchod Vaší zásilky ze zahraničí do ČR s číslem ***.
Proběhne u ní celní řízení, ve kterém Vás můžeme zastoupit. Údaje jsme vypnili, pak opětovně přišel email, 13. 3. 2024, prosím o doplnění dokumentů k zásilce ***, ***.
Seznam požadovaných dokumentů:
Objednávka/faktura
obsahuje: kupujícího + prodávajícího, specifikaci zboží + počet ks, hodnotu zboží + poštovné, případnou slevu, případný číslo IOSS – v případě již zaplaceného VAT. Dodala jsem tedy údaje o objednávce.
Při doručení bylo vypočteno clo 1.074Kč. Při hodnotě mikini, kterou si objednal mi toto přijde už přehnané, s tím, že syn, samozřejmě netušil, že se nějaké clo platí. Je možné reklamovat výši vyměřeného cla a zdůvodnit jak částka byla počítána, ta částka je přemrstěna za hodnotu jedné mikiny, která sama o sobě stála skoro 3000Kč.
Děkuji
Bc. Marie Azaka
***
celní poplatek za doručení - Zásilka č. CH185689538NL
vrácení nebo snížení celního poplatku.
|
Tweet |
Na stránkách Celní správy je uvedeno, že platí povinnost uhradit DPH u každé zásilky se zbožím, které si fyzická osoba objedná a které přijde do EU zpoza jejích hranic (výjimkou je zboží, u něhož bylo DPH zaplaceno již na e-shopu). Neplatí žádný limit pro osvobození od DPH.
Česká pošta zastupuje fyzické osoby například při dovozu zboží (např. nákup na internetu) a při dovozu zboží neobchodní povahy (dárek).
Nejsou-li služby poskytovány ujednaným způsobem nebo v ujednané kvalitě, je možné podat reklamaci na kterékoliv poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud Česká pošta, s.p. nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Česká pošta, s.p. shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.