Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si Ralph Lauren® Dámský vlněný kabát s límečkem
barva: Šedá
velikost: L, cena 999,-Kč, a NIKE® 2024 Módní dámská obuv
Barva: Bílý
Velikost: 38, cena 899,-Kč.
Přišly mi dvoje síťové boty, číslo asi 41 v hodnotě 200,-Kč, max. Poslala jsem email na všechny uvedené adresy s tím, že buď neexistují, nebo mají plné schránky. Žádná informace, kde mám zboží vrátit. Takže žádám o kontakt na vrácení zboží a zaslání peněz zpět, nebo původní zboží.
Ralph Lauren® Dámský vlněný kabát s límečkem barva: Šedá velikost: L, cena 999,-Kč -Kód: Coat-L , a NIKE® 2024 Módní dámská obuv Barva: Bílý Velikost: 38, cena 899,-Kč.,SKU: QY-Shoes-HF245-Bílý-38-A001044
Žádám o informace, kam mám zboží vrátit. Takže žádám o kontakt na vrácení zboží a zaslání peněz zpět, pokud to nebyl podvod a zboží existuje, tak poslání původní objednávky.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud již uplynula lhůta pro odstoupení od smlouvy, je možné zboží reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku. Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Spotřebitel může zkusit kontaktovat e-shop (klasickeaelegantni.shop) prostřednictvím e-mailu papikkartyv@hotmail.com nebo info@4FUpowaZnienie.com, které jsou na e-shopu označeny za kontaktní e-maily, případně doporučeným dopisem s dodejkou na adresu, která je na stránkách uvedena: No. 27, Maozai Village, Wutongshan, Donghu Street, Luohu District, Shenzhen 103, Čína
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Jelikož se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.