Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Bol som na polícii a povedali mi aby som čakal na súdne vyrozumenie že som im skutočne dlžný že je to iba podvod. Nebudem čakať tak som radšej zaplatil 23,88€ a budem ich teraz ja vymahat sudnou cestou späť za očistenie môjho mena a ochrany GDPR. Vymýšľajú si údaje aby si mohli nejakým spôsobom vymahat peniaze. Môžete mi povedať ako je možné že takéto niečo môže existovať?
Aktivácia účtu a nejaký predaj za ktorý som nevykonal.
Upozorniť ľudí že je to nekalá firma.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl nebo byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
spotřebiteli bylo vystaveno vyúčtování za využití propagace u prodané nabídky a zároveň poplatek za prodané zboží, které u loginu tohoto uživatele evidujeme.
Spotřebitel se na nás začátkem března obrátil s tím, že nákup nebyl proveden z jeho strany a že byly zneužité jeho kontaktní údaje. Spotřebiteli bylo z naší strany doporučeno obrátit se na PČR a ve věci zneužití osobních údajů jednat a dále nás informovat o postupu. Jeho účet byl námi preventivně odstaven. Doporučený postup pro zastavení vymáhacího procesu jsme sdělili. S PČR jsme v úzké spolupráci a jakékoliv takovéto případy aktivně řešíme. Spotřebitel však nijak nedoložil, že na PČR skutečně byl a dále s námi nijak nespolupracoval. Z tohoto důvodu vymáhací proces běžel dokud Spotřebitel neprovedl úhradu vzniklého nedoplatku.
Pro více informací jsme k dispozici.
Andrea Zemanová, vedoucí zákaznické péče
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, případně o uvedení, zda celou věc se zneužitím osobních údajů nahlásil na PČR.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.