Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamovala jsem dne 10.3.2024 u paní Petry Svátkové STUDIO 5 nekvalitní poskytnutí služby, nebyl splněn deklarovaný výsledek služby 3D vláskování obočí(permanent make-up) obočí i po korekci a vyloupnutí je nesouměrné, zcela jiného tvaru než si dcera přála a místo vláskování má nad svým obočím pigment( což vypadá divně). Žádala jsem uznání reklamace a vrácení zaplacené částky 3900 Kč, neboť služba nesplnila očekávaný výsledek ani z poloviny. Dcera si dál upravuje obočí kosmetickou tužkou a protože už je po korekci která byla k ničemu, již nemá důvěru navštívit paní Svátkovou po třetí a za vrácené peníze si nechá udělat opravu v jiném zařízení. Nepovažuji za profesionální, že po poslední informaci od mé dcery (že se po korekci všechny čárky slouply) paní Svátková již neodpověděla. Až po mém emailu reagovala, že si za svou prací stojí a následně odpovídala ve stylu - že si klientka( má dcera) odstranila stroupky sama a nedodržovala pokyny při hojení. A to není pravda, i vlasy jsem ji myla aby se obočí nenamočilo a pak následně dle pokynů mazala krémem,který dcera obdržela ve Studiu 5. Dne 9.1.24 byla dcera po prvé a na korekci 20.2.24.
Uznání pochybení, vrácení peněz nebo alespoň slevu a doložení certifikátů přípravků, které používá.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.