Společnost


Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:87
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

33%
67%
Toto skore je založeno na 9 stížnostech.

#75321Neuznaná třetí reklamace - žádost o odstoupení kupní smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

29 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.03.2024, před 10 měsíci

Jan Vondřička

Znění stížnosti

Dobrý den, 30. 11. 2022 jsem koupil v prodejně Datart na Černém Mostě mobilní telefon Samsung Galaxy S 20 FE 5G. V listopadu 2023 se začaly projevovat závady na výše uvedeném mobilu: vypadával signál, samovolně se vypínají a zapínají data a na displeji se objevuje oznámení, že není vložena SIM karta. Závady v mobilu jsem reklamoval na prodejně Datart. Prodavač mě odkázal obrátit se na Samsung Zákaznické centrum Praha VSP DATA a.s. Ječná 36 Praha 2. Zde mi doporučili vyměnit SIM karu. Tu jsem v O2 vyměnil. Nepomohlo to. 1. Reklamace 24. 11 2023 jsem předal mobil do Servisu a žádal o opravu výše uvedených závad. Závada uznána: výměna základní desky a lepení. 2. Reklamace - v opravně byl mobil od 15/12 do 19/19 2023.V Servisní zprávě jsem uvedl opět opakující výše uvedené závady. Technik uvádí, že mnou uvedené závady se neprojevily. Toto vyjádření jsem písemně rozporoval. 3. Reklamace Mobil jsem předal do Servisu v Ječné 25/01 2024. Zdůraznil jsem, že s mobilem se nedá telefonovat, vypadává signál a nefungují data. Závada uznána: opět výměna základní desky a lepení. 4. Reklamace Dne 15/02 2024 dán mobil na opravu. Mobil je nadále poruchový, opětovně se vyskytují vady- vypadává signál, samovolně se vypínají a zapínají data, telefon hlásí - není vložena SIM karta. Vzhledem ke třetí opakující se závadě jsem žádal o odstoupení od kupní smlouvy. Závady jsem zdokumentoval a předal spolu s mobilem. Dne 13/003 2024 dle vyjádření technika v Servisní zprávě se uvádí ,že závada neprojevila. Pracovník Zákaznického centra v Ječné mi sdělil, že moje předložená dokumentace nemá význam, když není uveden čas a místo zmíněné závady. Na moji žádost promluvit s technikem konstatoval, že mobil opravovali v Táboře. Ani zdejšího technika prý nemůže vyrušit z práce. Vada může být i ve Vaší poškrábané SIM karta( s ní nakládali jedině pracovníci Servisu) To mi následně vyvrátil při výměně SIM karty pracovník O2. Byla to již čtvrtá cesta do Prahy. Obracím se na Vás o pomoc. Jsem starý bezradný člověk. Děkuji za vyřízení. Jan Vondřička1


Produkt

Samsung Galaxy S 20 FE 5G SM-G781B/DS ,BLUE,EUE ( SM-***) Sériové číslo ***


Požadované řešení

Vzhledem k výše uvedeným zdokumentovaným závadám a opětovném vyskytnutí vad na mobilu, žádám laskavě o odstoupení od kupní smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2024 08:51, před 10 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Pokud by se vada na zařízení projevovala i přes to, že společnost tvrdí, že se vada neprojevila, mohlo by se jednat o nevyřízení reklamace řádně a včas.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Mimo to platí, že pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.4.2024 14:54, před 9 měsíci

Dobrý deň, v prípade, že autorizované servisné stredisko Samsung vykonalo kompletnú kontrolu výrobku, tj servisnú diagnostiku, pri ktorej nebola zistená porucha na telefóne, nebolo možné vykonať akýkoľvek servisný zásah, alebo schváliť nárok na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Pokiaľ je tu ale aj naďalej podozrenie na vadu výrobku, má zákazník možnosť opätovne sa obrátiť na autorizované servisné stredisko Samsung. Ďakujeme za pochopenie. S pozdravom Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o. The Park - V Parku 2323/14 148 00 Praha 4 - Czech Republic

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2024 13:16, před 9 měsíci

Děkujeme společnosti za vyjádření.

Vzhledem k tomu, že společnost trvá na svém stanovisku, přeřazujeme nyní stížnost na spotřebitele, aby nás mohl informovat, zda využije možnosti obrátit se na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, či zda bude postupovat podle návrhu společnosti a obrátí se na autorizované servisní středisko Samsung.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.4.2024 15:05, před 9 měsíci


Jan Vondřička

Budu postupovat podle návrhu společnosti Samsung a dám opět mobil na posouzení do servisu. Přidávám soubor se závadami.J. Vondricka

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.4.2024 12:25, před 9 měsíci

Děkujeme spotřebiteli za informaci.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla informovat o výsledku posouzení mobilu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2024 09:16, před 9 měsíci

Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost na něj, aby nás mohl informovat o výsledku stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.4.2024 10:42, před 9 měsíci


Jan Vondřička

Reakce Servisu Samsung Ječná ul. Praha: Symptom popisovaný zákazníkem se projevil, vada způsobená systémovou deskou. Vzhledem k servisní historii přístroje vzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy z důvodu 3. stejné vady.

Na základě vyjádření Servisu Samsung ze dne 15/ 04 2024 budu osobně pokračovat v jednání s prodejcem Datart na odstoupení od kupní smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2024 14:05, před 9 měsíci

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.