Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#75326Nevyřízená reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

9 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2024, před 10 měsíci

Tomáš Osvald

Znění stížnosti

Dobrý den,

reklamoval jsem 4 měsíce starou klávesnici Apple, ze které se začaly uvolňovat klávesy. Klávesnice je aktuálně nepoužitelná, protože klávesy není možné do klávesnice vložit. Klávesnici používám pouze v kancelář na stole, nikam nenosím, jen na ni píšu. Reklamoval jsem tento problém u prodejce, který klávesnici zaslal do autorizovaného servisu. Servis se vyjádřil, že je reklamace neslučitelná se záručními podmínkami. Více mi nikdo nebyl schopen říct. Klávesnice byla používaná dle instrukcí a návodu k použití. Nicméně aktuálně je nefunkční a nepoužitelná.


Produkt

Apple keyboard magic CZ


Požadované řešení

Oprava nebo výměna za nový kus, případně vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2024 09:17, před 10 měsíci

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.3.2024 09:23, před 10 měsíci

Dobrý den,

děkuji za Váš příspěvek a mrzí mě, že nebyla reklamace vyřízena dle Vašich představ.

Bohužel v textu Vaší zprávy neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail?
Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.

Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.3.2024 09:25, před 10 měsíci


Tomáš Osvald

číslo reklamace: ***

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.3.2024 08:03, před 10 měsíci

Dobrý den.

děkuji za upřesnění informací.

Celou situaci jsem ověřovali s reklamačním oddělením a na Váš e-mail zaslali servisní protokol přímo ze servisního střediska. Ten měl být vložen i k produktu na výdeji, mrzí mě, pokud jste jej neobdržel, dále by měl být ke stažení přímo v registraci u reklamace.
Dle vyjádření autorizovaného servisu se nejedná o výrobní vadu, nýbrž o mechanické poškození, které není slučitelné se záručními podmínkami výrobce a proto není možné uznat záruční reklamaci. Jelikož je pro nás vyjádření servisu směrodatné, i nadále trváme na zamítnutí záruční reklamace.

Děkuji za pochopení a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2024 15:25, před 10 měsíci

Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost. Číslo reklamace bylo přesunuto do referenčních údajů.

S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost zpět na spotřebitele, aby mohl na vývoj stížnosti reagovat, případně informovat, zda se obrátí na soudního znalce (viz výše).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.3.2024 09:49, před 10 měsíci


Tomáš Osvald

Klávesnice byla používána jen na jednom stole, pouze se na ni psalo. Jestli se klasickým psaním může způsobit mechanické poškození, tak musí být vada u výrobku, nebo není výrobek určený k psaní, ale pouze k vystavení. Na klávesnici není jediná známka mechanického ani fyzického poškození. Pokud je na klávesnici mechanické poškození, tak musí být způsobeno výrobní vadou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.3.2024 19:57, před 10 měsíci

Dobrý den,

i nadále trváme na našem předchozím vyjádření. Pokud se s ním však zákazník neztotožňuje, může využít jiný autorizovaný servis a nebo se obrátit přímo na soudního znalce, se kterým bude vyřízení reklamace rozporovat.

Jelikož je pro nás vyjádření servisního střediska směrodatné, na zamítnutí reklamace z důvodu mechanického poškození, trváme.

Děkuji za pochopení a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2024 08:24, před 10 měsíci

Děkujeme stranám za reakce.

Vzhledem k vyjádření společnosti ohledně jejího neměnného stanoviska k reklamaci stížnost uzavíráme bez dosažení dohody stran.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít alternativního řešení (např. ČOI, soudní znalec).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.