Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#7534Nedodržení reklamační lhůty

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.08.2015, před 9 lety

Emilie Švabíková

Znění stížnosti

Dobrý den,

2.1.2015 jsem zakoupila v prodejně OKAY dvouplotýnkový el.vařič v nerezu a již po cca 6 měs. užívání přestala hřát velká plotýnka. Dne 18.7. jsem ho
v prodejně reklamovala a byl mi vystaven Doklad o příjmu s uvedeným termínem
opravy výrobku do 17.8.2015. Na opravený spotřebič jsem čekala celý měsíc a
až úplně poslední den, 17.8. a osm minut před koncem otevírací doby mi byla
prodejnou zaslána SMS na mobil, že výrobek je připravený k vyzvednutí na prodejně. To jsem však nemohla stihnout, zvláště když bydlím 20 km od této
prodejny. Druhý den, kdy jsem si výrobek mohla vyzvednout, již byla překro-
čena 30-denní lhůta pro vyřízení reklamace a vrácení výrobku. Navíc nechápu, proč oprava tak jednoduchého výrobku trvala celý měsíc. Chtěla bych
odstoupit od kupní smlouvy - mám na to právo?

Děkuji za radu, s pozdravem


Produkt

PO - vařič dvouplotýnkový nerez EPV323X


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2015 14:37, před 9 lety

Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.

Počítání lhůt (lhůta pro vyřízení reklamace) je upraveno v občanském zákoníku. Lhůta nebo doba určená podle dnů počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.

Pro potvrzení nutnosti informovat v zákonné nebo smluvní lhůtě o vyřízení reklamace citujeme rozsudek Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009, ze dne 27. 7. 2011: "Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady."

Vyrozuměním spotřebitele o vyřízení reklamace je reklamační řízení ukončeno a spotřebiteli vzniká povinnost si věc od prodejce převzít zpět.

Z popisu spotřebitelky uvedeného ve stížnosti vyplývá, že reklamace výrobku v záruční době byla uplatněna dne 18.7.2015. Dne 17.8.2015, tedy v poslední den zákonné 30 ti denní lhůty, byla reklamace vyřízena prodejcem vyrozuměním spotřebitele o provedené opravě. Lze tedy konstatovat, že uplatněná reklamace byla prodejcem vyřízena řádně a včas v souladu s § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele, rovněž i v souladu s občanským zákoníkem a kupující nemá právo v tomto případě na odstoupení od kupní smlouvy pro nevyřízení reklamace v zákonem stanovené lhůtě.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2015 15:55, před 9 lety

Od spotřebitelky jsme obdrželi následující sdělení:

Ještě jsem zapomněla dodat, že mně prodavač při převzetí el.vařiče k reklamaci vyrozuměl, že budu vyzvána SMS-kou na můj mobil až bude reklamace vyřízena. E.Švabíková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.8.2015 10:06, před 9 lety

Vážená paní Švabíková,

reaguji na Vaši žádost o prověření reklamace č. 1026/15070109.

Na základě Vašeho podnětu prověřil celou situaci náš reklamační specialista. Svou záruční reklamaci jste uplatnila dne 18. 7. 2015 s tím, že "nehřeje velká plotýnka". Personál prodejny zajistil odeslání zboží do autorizovaného servisu. Protože však servis nevyřídil reklamaci včas, ukončili jsme dne 17. 8. 2015. O vyřízení reklamačního řízení jsme Vás informovali SMS zprávou.
Celá záležitost byla finálně dořešena dne 21. 7. 2015, kdy jste osobně navštívila prodejnu OKAY 1026 Most a byla Vám vrácena plná kupní cena výrobku.

Pevně věřím, že i přes nastalé nepříjemnosti s výrobkem jste s řešením celé věci spokojena. Protože je pro nás Váš názor důležitý, oceníme Vaši zpětnou vazbu prostřednictvím hodnocení na tomto portále.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Lucie Rosypalová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.8.2015 11:13, před 9 lety


Emilie Švabíková

Vážená paní Rosypalová,

děkuji za Vaši odpověď. Reklamace byla vyřízena z Vaší strany k mé spokojenosti vrácením kupní ceny za nekvalitní výrobek, až na to že jsem podle mého názoru nemusela čekat celý měsíc. To však zřejmě není vina Vašeho obchodu ale servisní opravny.Se službami Vašeho obchodu jsem byla vždy spokojena a myslím že to tak bude i nadále.

S pozdravem Emilie Švabíková, Jirkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2015 10:36, před 9 lety

Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.