Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Naše babička má podepsanou smlouvu s Lidovou energií. Tato společnost jí dluží cca 70 000,- Kč na přeplatcích.
Dnes obdržela dopis od jakési Virtual energy s.r.o., která jí oznámila, že jí bude dodávat elektřinu a s dopisem jí poslala předpis záloh ve výši 6 300,- Kč měsíčně. Babička, které je 92 let, má přitom platnou smlouvu s Lidovou energií, která je stále platná a nelze ji vypovědět. Jak jsem zjistil, jednatel společnosti Virtual energy je stejný jako jednatel společnosti Lidová energie. Mám tedy důvodnou obavu, že se bude jednat opět o podvodné jednání jako u původní společnosti, která stále dluží přeplatek. Na dopisy ani e-maily nereaguje, telefony neberou.
dodávka elektrické energie
Zásah Energetického regulačního úřadu a přešetření jak je možné, že si firma Virtual energy může bez souhlasu zákazníka měnit dodavatele.
|
Tweet |
Dle dostupných informací Lidová energie s.r.o. neukončila činnost, ale jako prodávající, uzavřela dne 29.2.2024 podle § 2175 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, smlouvu o koupi (prodeji) závodu se společností Virtual energy s.r.o. Notářský zápis o koupi (prodeji) závodu je možné dohledat zde: https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=80416498&subjektId=959773&spis=1059736.
Společnost by v případě přechodu smluv k jiné společnosti v důsledku odkoupení závodu měla spotřebitele o této skutečnosti informovat. Přechodem by nemělo následně ani dojít ke změně podmínek smlouvy včetně ceny, která byla uzavřena či dohodnuta se společností Lidová energie s.r.o. Spotřebiteli doporučujeme vyúčtování uhradit společnosti Virtual energy s.r.o., i když spotřebitele společnost o odkoupení závodu neinformovala.
Změna záloh je však zpravidla možná, neboť zálohy často nebývají fixované/garantované. Je však nutné splnit několik podmínek - mezi hlavní patří informování spotřebitele o tomto zvýšení a vyhrazení si této možnosti ve smlouvě. U zvýšení záloh ale stále platí, že dle § 11 odst. 6 energetického zákona musí být zálohy nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby - nelze je tak zvýšit bezdůvodně (resp. na nedůvodnou výši). Spotřebitel zároveň může navrhnout její snížení. Pokud toto snížení bude o jednotky %, dodavatel energií požadavku často vyhoví bez námitek. V případě, že by však spotřebitel chtěl snížit zálohy o větší část, měl by dodavateli tento krok odůvodnit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.