Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Objednala jsem si jídelní stůl v prosinci 2022. Přišel mi po dlouhé době e-mail, že stůl není, ale že v Brně na Vídeňské ho mají. Nechtěla jsem platit (platební link - platnost 3 hod.), protože už jsem neměla ke společnosti důvěru, tak jsem jela svým autem koupit stůl na prodejnu a platila jsem hotově na pokladně. Teď mi z eshopu chodí neustálé buzerace, že jsem nezaplatila a chtějí po mně doklad. Považují to za absurdistán. Oni tam mají bordel (anebo - a to si myslím já-úmyslně šikanují zákazníky, aby z nich dostali platby 2x). Pán, který mi stůl vydával, vypadal víc profi, než paní Veronika, která mi neustále píše!!! Předpokládám, že pán není mentálně postižený a stůl by mi bez dokladu nevydal. Pokud ano, tak potom ten bordel u vás chápu. Ve stejné době jsem si u vás koupila i křeslo k psacímu stolu (absolutní propadák, může na něm sedět pouze malé dítě, dále postel skoro za 50 000,- (krám ze špatným roštem). Musela jsem opravy řešit na vlastní náklady - protože chování a jednání vašich zaměstnanců je - typicky český absurdistán! Já si mám schovávat účtenku 30 let a co vy? U vás se vydává zboží zadarmo? V životě už u vás nekoupím nic! Vylezte si všichni na červenou židli a odpalte ji!!!! Cahová, ***
Nic po vás nechci, ať mi vaši zaměstnanci neposílají idiotské e-maily.
|
Tweet |
Jestliže si spotřebitel objednal zboží přes e-shop, je prodávající povinen zboží dodat a spotřebitel zaplatit kupní cenu a zboží převzít. V tomto případě se domníváme, že objednávka učiněná přes e-shop nebyla, i přes uvedenou nemožnost dodání ze strany společnosti, zrušena.
Pokud se spotřebitel se společností dosud nedomluvil na zrušení objednávky a zakoupení stolu na pobočce společnosti, doporučujeme mu od smlouvy uzavřené přes e-shop odstoupit, aby po něm společnost nadále nepožadovala platbu za stůl nadvákrát.
Obecně k odstoupení od smlouvy:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka (tj. objednávka přes e-shop byla zrušena), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat.
Jestliže se spotřebitel se společností domluvil na zrušení objednávky, mohlo by se taktéž následně v případě částky uhrazené nadvakrát jednat o bezdůvodné obohacení ze strany společnosti, které by byla společnost povinna vrátit spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti XXXLutz CZ s.r.o., Nárožní 1390/4, 158 00 Praha - Stodůlky. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti XXXLutz CZ s.r.o. prostřednictvím kontaktního formuláře dostupného zde: https://www.xxxlutz.cz/kontaktnicentrum.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitelka nás po uzavření stížnosti informovala, že byla stížnost vyřešená. Stížnost proto nově uzavíráme s dosažením dohody stran.