Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#7535Vrácení použitého cizího tabletu po reklamaci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
18.08.2015, před 9 lety

Zbyněk Zacha

Znění stížnosti

Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda má společnost CZC právo vyřešit reklamaci dodáním cizího použitého tabletu a pokud nemá, jak mám dále postupovat. V jejich reklamačním řádu tahle možnost vůbec není zmíněna a myslím se že je to i proti spotřebitelskému zákonu. Níže zasílám moji emailovou komunikaci se společností CZC.

Dobrý den,
v návaznosti na dnešní telefonát s operátorem Vaší společnosti a jeho doporučení, zasílám emailem žádost o vrácení finančních prostředků.
Dne 25.6.2014 jsem si od Vaší společnosti koupil Tablet POINT OF VIEW MOBII PR-945, 9,7"/16GB/Android.
Dne 6.8.2014 jsem jej reklamoval z důvodu nefunkčního displeje (viz reklamační protokol č. RE14034002 v příloze). Reklamace byla uznána - výměna tabletu za nový.
Dne 11.6.2015 jsem byl nucen tablet opět reklamovat se stejnou závadou (viz reklamační protokol č. RE15030789 v příloze). Reklamace byla uznána - výměna tabletu za nový. Po doručení tabletu přepravcem jsem však zjistil, že se nejedná o nový tablet, ani o můj původní tablet, ale o cizí, použitý tablet. Tento tablet byl rovněž nefunkční, i když s jinými závadami (aplikace UI systému přestala pracovat, poškrábaný atd. viz RE15037507).
Dne 16.7.2015 jsem tedy tento cizí tablet šel vrátit na prodejnu CZC v Uherském Hradišti a žádal jsem o vrácení peněz, protože má předchozí reklamace nebyla vyřízena způsobem uvedeným v reklamačním protokolu - tj. dodání nového tabletu a rovněž jsem v tento produkt ztratil důvěru.
Dne 31.7.2015 jsem emailem obdržel Vaše vyjádření k výše uvedenému s tím, že mi tento cizí tablet po přehrání firmware bude vrácen.
S tímto postupem zásadně nesouhlasím, odstupuji tímto od smlouvy a žádám o vrácení peněz.

Věřím, že celou záležitost se pokusíte vyřídit co nejdříve, abych mohl i nadále v mém okolí referovat dobré jméno Vaší společnosti a v budoucnu se na Vás při koupi zboží opět obrátil.

Děkuji

Dobrý den pane xxx,
zkontroloval jsem Vámi vrácený tablet a konzultoval situaci s vedoucím reklamací. Vzhledem k tomu, že Vámi reklamovaný tablet byl zakoupen před více než rokem, odpovídá aktuální stav vyměněného tabletu tomuto stáří a používání.
To, že jste při druhé reklamaci požadoval výměnu, je pro nás pouze požadavek, jak preferujete řešit tuto reklamaci. Nárok na tuto výměnu by byl pouze do 6-ti měsíců od koupě zboží a může být proveden výměnou celého kusu nebo pouze vadného dílu. I když tento nárok nebyl splněn, proběhla výměna celého kusu za jiný, který odpovídal době používání původního tabletu.
V tuto chvíli dle našeho posouzení není nárok na vrácení peněz a tablet Vám odesíláme zpět.


Požadované řešení

Původně jsem si chtěl připlatit za nějaký lepší tablet, protože v tento jsem již ztratil důvěru, bohužel s jejich přístupem už trvám na vrácení peněžních prostředků.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2015 07:54, před 9 lety

Na přání společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.8.2015 15:21, před 9 lety

Dobrý den.

Vyjádření k reklamaci od CZC uvedl přímo zákazník ve své stížnosti. Prosíme o vyjádření dTestu.

Děkuji.
Michal Stýblo

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2015 15:39, před 9 lety

Dle popisu ve stížnosti spotřebitel uplatnil reklamaci tabletu naposledy dne 11.6.2015 (tablet byl zakoupen dne 25.6.2014). Po výměně reklamovaného zboží za nové bezvadné nepoběží nová dvouletá záruka jako tomu bylo podle právní úpravy účinné do konce roku 2013 (starý občanský zákoník 40/1964 Sb.). Záruční lhůta tedy bude 24 měsíců od data prvního nákupu zboží, a i když spotřebitel během tohoto období využije práva na výměnu zboží za nové, běží stále původní lhůta. V tomto konkrétním případě dle výše uvedených pravidel však je zboží stále v záruce.

Dle popisu ve stížnosti byla poslední reklamace tabletu prodejcem uznána jako oprávněná, a to se způsobem vyřízení reklamace dodáním nové věci bez vad. K doložení této skutečnosti může spotřebiteli sloužit reklamační protokoly, který byly zajisté spotřebiteli prodejcem předány, neboť je to jeho povinností dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje, a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Státní dozor nad dodržováním této povinnosti prodejcem, která je stanovena ve veřejnoprávním předpisu o ochraně spotřebitele, provádí Česká obchodní inspekce, která je oprávněna při zjištěném porušení této povinnosti, uložit ve správním řízení pokutu až do výše 5 miliónů Kč. Pokud spotřebiteli uvedené písemnosti nebyly vydány, je oprávněn podat podnět dozorovému orgánu přímo na stránkách ČOI.

Pokud prodejce při uplatněné reklamaci, závadu uznal a rozhodl o způsobu vyřízení reklamace dodáním nové věci bez vad dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku, není možné, aby předal spotřebiteli formou doručení přepravcem zboží zcela jiný tablet, který dokonce nebyl nový, nýbrž používaný a vykazoval vady. Toto jednání prodávajícího je protiprávní a v rozporu s občanským zákoníkem, rovněž i se zákonem na ochranu spotřebitele.

Lze shrnout, že reklamace tabletu uplatněná spotřebitelem dne 11.6.2015 nebyla prodejcem vyřízena řádně a jedině prodejce je odpovědný za řádný způsob vyřízení uplatněné reklamace, nikoli například servis, který je pouze pověřen k provádění oprav a posuzování vad. Vzhledem k tomu, že tuto reklamaci prodejce nevyřídil řádně v souladu se zákonem a pochybil při jejím vyřizování, může spotřebitel požadovat dle své volby vrácení zaplacené částky za reklamovaný tablet, popřípadě trvat na výměně za nový identický výrobek, či požadovat přiměřenou slevu z ceny věci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.8.2015 16:16, před 9 lety


Zbyněk Zacha

Děkuji společnosti Dtest, za jejich posouzení celé záležitosti.

Požadované řešení

Původně jsem si chtěl připlatit za nějaký lepší tablet (bylo to napsáno i v reklamčním protokolu), protože v tento jsem již ztratil důvěru, bohužel s jejich přístupem už trvám na vrácení peněžních prostředků.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.8.2015 11:06, před 9 lety

Dobrý den pane Zacha.

Prosíme o zaslání tabletu s hw příslušenstvím na naši pobočku , obratem vystavíme dobropis (vrátíme peníze).

Omlouvám se za chybu, která vznikla na naší straně.

S přáním hezkého dne
Michal Stýblo

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2015 08:25, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, zda bylo skutečně dosaženo dohody. Pokud je případ vyřešen, může spotřebitel stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.9.2015 12:39, před 9 lety


Zbyněk Zacha

Dobrý den, společnost CZC mě poslala dobropis, který jsem podepsal a poslal nazpět. Nyní ještě čekám na peníze.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2015 10:41, před 9 lety

Prosíme spotřebitele o informaci v jaké fázi se stížnost nachází a o její případné uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
4.12.2015 17:12, před 9 lety


Zbyněk Zacha

Hodnocení:

Komentář: Mnohokrát děkuji dtestu za pomoc, ušetřilo mě to tahanice po soudech. V CZC s jejich přístupem už nikdy nic nekoupím a odrazuji od toho i všechny své známé. Ještě jednou moc děkuji dtestu.