Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
Dne 16.2 přinesena bunda do rychlocistirny (rychlo neznamená to co slibuji,viz časový sled)
20.2 nikoliv 18.2 dle neuplneho reklamacniho protokolu bylo odmítnutí ze strany mé jelikoz bunda vykazovala na vrchní části úbytek peří a to razantně (viz videa pořízeny) nesouhlasil jsem přičemž obsluha slíbila vyřešení,ze se to prej stává a bude to ale až za další dva dny.
22.2 při převzetí bundy na místě všude peří vše zdokumentováno a preposlano na pani “jednatelku” stim,ze zadám prošetření a Zasilam foto i videa.
Místo toho zamítnutí s odůvodněním cituji “není prakticky možné aby se peří dostalo ven” podotýkám,ze tato osoba viděla fotky a videa z převzetí bundy..
Bundu jsem zakoupil dne 8.12.2023 tzn není ani 2 mesice stara.
Když se podívám na jejich recenze (mají 3 provozovny) samé negace od zhora dolu,takže nejsem ojedinělej případ.
Placeno za službu 500,-Kč (zaokrouhlene lístek jsem nedostal)
Nová bunda viz doklad o koupi který jsem našel 9100,-Kč
Náklady na dopravu způsobené reklamacemi 2500,-Kč
Zničena bunda
Žádám tímto o zaplacení všech nákladu které mi byly způsobeny,popripadne budeme nuceni jakožto poslední možnost zaslat predzalobni výzvu a celou situaci eskalovat.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla uzavřena smlouva o dílo - čištění oděvu, přičemž dle § 2587 občanského zákoníku se dílem rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Dle reklamačního řádu společnosti (dostupného zde: https://rychlocistirna.webnode.cz/reklamacni-rad/) "poskytovatel odpovídá za vady provedené Služby při převzetí Věci Zákazníkem, jakož i za vady, které se vyskytnou po převzetí v záruční době. Poskytovatel odpovídá rovněž za vady, jejichž příčinou je vadnost Věci, která je předmětem prováděné Služby a za vady spočívající v nevhodnosti pokynů Zákazníka, jestliže neupozornil Zákazníka na tuto vadnost Věci nebo nevhodnost pokynů Zákazníka před provedením Služby. Vadností Věci jsou pro účely tohoto bodu Řádu míněny vady zjevné.
Zjevnou vadou Věci se rozumí taková vada, kterou je možné při vynaložení obvyklé pozornosti poznat (např. díry, rozpárané švy, nadměrně odřené části apod.). Není-li na přejímacím dokladu (písemné potvrzení o převzetí objednávky) nic uvedeno, má se za to, že Věc žádné zjevné vady nevykazuje. Zjevnou vadu je Zákazník povinen Poskytovateli oznámit bez zbytečného odkladu při převzetí Věci po provedení Služby."
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Dle reklamačního řádu společnosti platí, že "je-li to možné nebo účelné, hradí se škoda uvedením do předešlého stavu. V opačném případě se škoda hradí v penězích. Výše škody představuje rozdíl mezi stavem Věci před jejím poškozením a po něm s přihlédnutím k opotřebení věci, jejímu stáří a dříve existujícím vadám."
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.