Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
13.7. jsem poslala poštou na firmu D.Gwozdz. Nejmobily.cz mobil Samsung na reklamaci se zněním, že nefunguje mikrofon. (Při hovorech mne volaná strana neslyší.) Chtěla jsem opravit mikrofon.
Vrátili mi mobil zpět, s tím že nesplňuji záruční podmínky.
Na A4 mi okopírovali kus mobilu s prasklým rohem a razítkem , že nesplňuji záruční podmínky - mechanické poškození.
Podotýkám, jsem chtěla opravit nefunkční mikrofon. Prasklý displej jsem nikdy neřešila, protože dceři praskl hned první měsíc. Telefon máme od 3/2014, tak je pořád v záruce.
Tak se ptám, proč když jsem reklamovala rozbitý mikrofon, mi prodávající zamítnul reklamaci pro jinou vadu na věci, která se samotným mikrofonem přímo nesouvisí.
Samsung S6500 Galaxy Mini 2 White
Ráda bych to vše vyřešila opravou zmíněného mikrofonu, případně vrátit peníze.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitelka reklamovala vadu věci v záruční době a popsala její projevy do reklamačního protokolu, měl by se prodávající v reklamačním řízení zabývat posouzením povahy konkrétní reklamované vady (nefunkční mikrofon telefonu). Pokud byla reklamace zamítnuta obecně z důvodu zjištěného mechanického poškození telefonu - prasklý roh telefonu, muselo by být uvedené poškození telefonu příčinou vzniklé vady, jinak reklamace nebyla vyřízena řádně, což musí být uvedeno i v odůvodnění zamítnutí reklamace (příčinná souvislost mezi nefunkčností mikrofonu a prasklým rohem telefonu), jinak reklamace nebyla vyřízena řádně a spotřebitelka má v takovém případě nárok na vyřízení reklamace dle své volby opravou telefonu, výměnou za nový bezvadný popřípadě i odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny telefonu.
K předchozím ujednáním omezujícím nebo vylučujícím možnost uplatnit práva z vad (např. podmíněná bezvadnost telefonu při předávání do reklamace) se nepřihlíží a takto podaná informace je rovněž v rozporu s § 13 zákona o ochraně spotřebitele. Dodržování zákona o ochraně spotřebitele dozoruje Česká obchodní inspekce, které by mohla spotřebitelka dát podnět ke kontrole u prodejce, zda dodržuje povinnosti dané zákonem.
Pokud by prodejce i po rozporování zamítnuté reklamace s výše uvedenou právní argumentací, trval na svém zamítavém stanovisku, které však musí být dle zákona o ochraně spotřebitele náležitě odůvodněno, aby bylo přezkoumatelné, doporučujeme spotřebitelce, aby si telefon převzala, pokud tak ještě neučinila a zvážila případné rozporování odůvodnění reklamace za pomoci znalce z oboru. Reklamované vady telefonu je vhodné se znalcem nejprve zkonzultovat a poté předat věc k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.
Vyjde-li podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude spolehlivě nezávislou odbornou osobou, znalcem, prokázáno, že reklamace byla důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k úhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, rovněž však i další související výdaje s uplatněnou reklamací (jízdné, poštovné).
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.