Společnost


David Gwózdź

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7536Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
18.08.2015, před 9 lety

Lenka Pernetová

Znění stížnosti

13.7. jsem poslala poštou na firmu D.Gwozdz. Nejmobily.cz mobil Samsung na reklamaci se zněním, že nefunguje mikrofon. (Při hovorech mne volaná strana neslyší.) Chtěla jsem opravit mikrofon.
Vrátili mi mobil zpět, s tím že nesplňuji záruční podmínky.
Na A4 mi okopírovali kus mobilu s prasklým rohem a razítkem , že nesplňuji záruční podmínky - mechanické poškození.
Podotýkám, jsem chtěla opravit nefunkční mikrofon. Prasklý displej jsem nikdy neřešila, protože dceři praskl hned první měsíc. Telefon máme od 3/2014, tak je pořád v záruce.
Tak se ptám, proč když jsem reklamovala rozbitý mikrofon, mi prodávající zamítnul reklamaci pro jinou vadu na věci, která se samotným mikrofonem přímo nesouvisí.


Produkt

Samsung S6500 Galaxy Mini 2 White


Požadované řešení

Ráda bych to vše vyřešila opravou zmíněného mikrofonu, případně vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2015 08:31, před 9 lety

Jestliže spotřebitelka reklamovala vadu věci v záruční době a popsala její projevy do reklamačního protokolu, měl by se prodávající v reklamačním řízení zabývat posouzením povahy konkrétní reklamované vady (nefunkční mikrofon telefonu). Pokud byla reklamace zamítnuta obecně z důvodu zjištěného mechanického poškození telefonu - prasklý roh telefonu, muselo by být uvedené poškození telefonu příčinou vzniklé vady, jinak reklamace nebyla vyřízena řádně, což musí být uvedeno i v odůvodnění zamítnutí reklamace (příčinná souvislost mezi nefunkčností mikrofonu a prasklým rohem telefonu), jinak reklamace nebyla vyřízena řádně a spotřebitelka má v takovém případě nárok na vyřízení reklamace dle své volby opravou telefonu, výměnou za nový bezvadný popřípadě i odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny telefonu.

K předchozím ujednáním omezujícím nebo vylučujícím možnost uplatnit práva z vad (např. podmíněná bezvadnost telefonu při předávání do reklamace) se nepřihlíží a takto podaná informace je rovněž v rozporu s § 13 zákona o ochraně spotřebitele. Dodržování zákona o ochraně spotřebitele dozoruje Česká obchodní inspekce, které by mohla spotřebitelka dát podnět ke kontrole u prodejce, zda dodržuje povinnosti dané zákonem.

Pokud by prodejce i po rozporování zamítnuté reklamace s výše uvedenou právní argumentací, trval na svém zamítavém stanovisku, které však musí být dle zákona o ochraně spotřebitele náležitě odůvodněno, aby bylo přezkoumatelné, doporučujeme spotřebitelce, aby si telefon převzala, pokud tak ještě neučinila a zvážila případné rozporování odůvodnění reklamace za pomoci znalce z oboru. Reklamované vady telefonu je vhodné se znalcem nejprve zkonzultovat a poté předat věc k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.

Vyjde-li podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude spolehlivě nezávislou odbornou osobou, znalcem, prokázáno, že reklamace byla důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k úhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, rovněž však i další související výdaje s uplatněnou reklamací (jízdné, poštovné).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2015 19:35, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.