Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#75362Nezákonný postup průvodčí

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

20 hodin 25 minut

Detail stížnosti

Publikováno
19.03.2024, před 10 měsíci

Jiřina Jedlová

Znění stížnosti

Dne 18.3. byl průvodčím českých drah odebrán občanský průkaz Štěpán Jedla nar.1.8.1996 bytem Blansko nám.Svobody 13. Syn cestoval spojem Brno - Letovice. Nastoupil bez platné jízdenky ve stanici Blansko nádraží do stanice Blansko město. Dostal pokutu 1500 Kč a průvodčí mu odebral občanský průkaz. Jedná se o protizákonný postup. Tento doklad může průvodčí zneužít. Žádám o okamžité zjednání nápravy a odevzdání dokladu totožnosti. Jedná se o citlivé údaje a pokud nedojde k nápravě bude syn tuto událost řešit na policii. Prosím o okamžitou reakci na postup vašeho zaměstnance. Jiřina Jedlová matka


Požadované řešení

Prosím o co nejrychlejší vyjádření k tomuto neoprávněnému chování a vrácení občanského průkazu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.3.2024 11:59, před 10 měsíci

V případě porušení přepravních podmínek společnosti České dráhy, a.s. a odmítnutí zaplatit přirážku k jízdnému či přirážku za porušení přepravních podmínek na místě ze strany cestujícího je cestující povinen se prokázat pověřenému zaměstnanci ČD osobními údaji k sepsání potvrzení o pohledávce ČD. Pokud cestující odmítne, nebo nemůže své osobní údaje prokázat, bude o pomoc požádána osoba oprávněna zjistit osobní údaje cestujícího podle obecně závazného právního předpisu. Policie v daném případě může zaměstnanci ČD poskytnout tedy potřebnou součinnost.

Jestliže zaměstnanec ČD zabavil cestujícímu občanský průkaz, mohl se tím dopustit i přestupku dle zákona č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech, za který je možné uložit pokutu.

Držitel občanského průkazu je taktéž dle § 37 odst. 5 zákona o občanských průkazech povinen ohlásit neprodleně pověřenému úřadu, Policii České republiky (dále jen „policie“) nebo, pokud u něj současně podá žádost o vydání občanského průkazu ve zrychleném režimu, ministerstvu ztrátu nebo odcizení občanského průkazu, k němuž došlo na území České republiky.

Spotřebiteli doporučujeme se v tomto případě obrátit na Policii ČR.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.