Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.3. byl průvodčím českých drah odebrán občanský průkaz Štěpán Jedla nar.1.8.1996 bytem Blansko nám.Svobody 13. Syn cestoval spojem Brno - Letovice. Nastoupil bez platné jízdenky ve stanici Blansko nádraží do stanice Blansko město. Dostal pokutu 1500 Kč a průvodčí mu odebral občanský průkaz. Jedná se o protizákonný postup. Tento doklad může průvodčí zneužít. Žádám o okamžité zjednání nápravy a odevzdání dokladu totožnosti. Jedná se o citlivé údaje a pokud nedojde k nápravě bude syn tuto událost řešit na policii. Prosím o okamžitou reakci na postup vašeho zaměstnance. Jiřina Jedlová matka
Prosím o co nejrychlejší vyjádření k tomuto neoprávněnému chování a vrácení občanského průkazu
|
Tweet |
V případě porušení přepravních podmínek společnosti České dráhy, a.s. a odmítnutí zaplatit přirážku k jízdnému či přirážku za porušení přepravních podmínek na místě ze strany cestujícího je cestující povinen se prokázat pověřenému zaměstnanci ČD osobními údaji k sepsání potvrzení o pohledávce ČD. Pokud cestující odmítne, nebo nemůže své osobní údaje prokázat, bude o pomoc požádána osoba oprávněna zjistit osobní údaje cestujícího podle obecně závazného právního předpisu. Policie v daném případě může zaměstnanci ČD poskytnout tedy potřebnou součinnost.
Jestliže zaměstnanec ČD zabavil cestujícímu občanský průkaz, mohl se tím dopustit i přestupku dle zákona č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech, za který je možné uložit pokutu.
Držitel občanského průkazu je taktéž dle § 37 odst. 5 zákona o občanských průkazech povinen ohlásit neprodleně pověřenému úřadu, Policii České republiky (dále jen „policie“) nebo, pokud u něj současně podá žádost o vydání občanského průkazu ve zrychleném režimu, ministerstvu ztrátu nebo odcizení občanského průkazu, k němuž došlo na území České republiky.
Spotřebiteli doporučujeme se v tomto případě obrátit na Policii ČR.
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.