Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#75380Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.03.2024, před 10 měsíci

Petr Vostiňák

Znění stížnosti

Reklamoval jsem robotický vysavač v záruce. Reklamace byla zamítnuta s odůvodněním, že životnost baterie je 6 měsíců. S výsledkem reklamace nesouhlasím, zboží je nepoužitelné, vysavač se tváří jako nabitý ale vybije se tak rychle, že ani nedojede zpět do stanice a zůstane uprostřed místnosti. Pak mu tvá několik minut, než se vůbec vzpamatuje. Prodejce/servis ani nenabídl jakoukoli alternativu řešení. Klidně bych zaplatil za novou baterii, ale výměnu (práci) bych uvítal v rámci záruky od prodejce. Chování servisu, kdy bez jakékoliv zpětné vazby odeslali zařízení rovnou zpět považuji za velice neprofesionální.

Podle konzultace s ČOI mám právo tuto vadu prodejci vytknout vadu výrobku (uplatnit reklamaci). Viz níže:


Vážený pane Vostiňáku,


k Vašemu podání zaslanému České obchodní inspekci ve věci zamítnuté reklamace si Vám dovolujeme zaslat následující vyjádření.


Stejně jako u běžného spotřebního zboží, tak i u baterií, které jsou součástí elektrických zařízení platí odpovědnost prodejce v délce dvou let. V praxi to tedy znamená, že vyskytne-li se na nabíjecí baterii vada, je zákonným právem tuto vadu prodejci vytknout. V souvislosti s nabíjecími bateriemi si však dovolujeme upozornit na termín „životnost“. Životností je myšleno v souvislosti s nabíjecími bateriemi obvykle počet nabíjecích cyklů, po kterých se bude baterie chovat jako nová. Nicméně i po překročení počtu těchto nabíjecích cyklů, např. po 6 měsících, stále trvá výše uvedená dvouletá odpovědnost prodejce, tedy právo vytknout vadu výrovku (uplatnit reklamaci). Přičemž dle judikátu Okresního soudu v Příbrami (sp. zn. 10 C 230/2011) by standardní pokles kapacity baterie po 24 měsících měl být cca 50%. Vyplývá tak z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2.


V dané věci jde o nárok občanskoprávní povahy, do něhož Česká obchodní inspekce nemůže v rámci dozorové činnosti zasahovat. Nepodaří-li se Vám vyřešit spor s podnikatelem přímo, máte možnost podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu, tzv. ADR - Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů (ADR). Mimosoudní řešení sporů je institut založený na hledání oboustranně přijatelné dohody stran sporu. Česká obchodní inspekce, jako jeden ze subjektů mimosoudního řešení sporů, nemá na rozdíl od soudů pravomoc sama o předmětu sporu závazně rozhodnout nebo strany sporu k dohodě donucovat. Pro bližší informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů nebo podání návrhu navštivte prosím internetové stránky ČOI. Seznam dalších subjektů, u nichž lze podat návrh na zahájení ADR, naleznete na internetových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu. Právně závazné a nuceně vykonatelné rozhodnutí o předmětu sporu může vydat soud.


Toto vyjádření bylo zpracováno v rámci bezplatné poradenské a informační služby České obchodní inspekce. Bližší informace o poradenské a informační službě naleznete v přiloženém souboru. Informace o právech spotřebitelů nabízíme také ve spotřebitelském průvodci a naleznete je také na internetových stránkách MPO.


Požadované řešení

Výměna baterie autorizovaným servisem


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.3.2024 14:32, před 10 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Zároveň platí, že při reklamaci uplatněné v průběhu jednoho roku od převzetí věci, se má za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

U baterií je však nutné doplnit, že přirozeně ztrácí na kapacitě. Jaká je však přiměřená míra poklesu kapacity baterie je spíše technická otázka. Z dřívějších rozhodnutí soudu, na které ve svém vyjádření odkazuje i Česká obchodní inspekce, však můžeme konstatovat, že u určitého typu baterie je tento "běžný" pokles stanoven na 50 % za 24 měsíců. Soudní znalec by tedy mohl určit jak to, zda došlo k nadměrnému poklesu, tak také to, jak bylo s baterií zacházeno (míra zátěže, skladování apod.).

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.3.2024 08:07, před 10 měsíci

Dobrý den, pod uvedeným číslem faktury ani pod Vašimi kontakty jsme nedohledali Vaší objednávku. Prosím o zaslání čísla objednávky nebo čísla reklamace. Děkuji a přeji pěkný den. Zákaznický servis Mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.3.2024 08:16, před 10 měsíci


Petr Vostiňák

Dobrý den, číslo reklamace je RE24003556, pdf v příloze.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.3.2024 08:54, před 10 měsíci

Dobrý den, děkuji za doplnění. Podle přiložené faktury, byla objednávka vytvořena u prodejce CZC.cz nikoliv Mall.cz. V systému Mall.cz nebyla objednávka ani reklamace dohledána, nemohu se tedy k Vaší reklamaci vyjádřit. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Zákaznický servis Mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.3.2024 11:17, před 10 měsíci


Petr Vostiňák

Při zakládání stížnosti jsem vyplnil údaje z hlavičky protokolu o reklamaci, kde je uvedeno

Dodavatel:
Allegro Retail a.s.
U garáží 1611/1, 17000 Praha 7 Holešovice

Reklamaci samotnou jsem vytvořil na webu czc.cz, kam jsem se proklikal z detailu svojí objednávky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2024 11:15, před 10 měsíci

Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost.

Spotřebitel má právo zboží reklamovat u prodávajícího - z výše uvedeného se domníváme, že Mall.cz (resp. Allegro) je zprostředkovatelem prodeje, avšak prodávajícím je CZC.cz. Reklamace by tedy měla být uplatněna přímo u něj.

Bude-li mít spotřebitel zájem, může být tato stížnost na CZC.cz přeřazena, případně může založit stížnost novou.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl na vývoj stížnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.3.2024 15:01, před 10 měsíci


Petr Vostiňák

Prosím tedy o přeřazení na CZC.cz, děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2024 09:11, před 10 měsíci

Stížnost byla přeřazena na společnost CZC.cz avšak společnost nás informovala, že nemá zájem stížnost řešit tímto způsobem a rozhodla se nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů. Nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.