Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
U společnosti Alza.cz a.ds. jsme 12.1.2024 zakoupili vysavač "Rowenta RY8561WH Clean & Steam Multi". Vyzvedl jsem ho na pobočce Praha - Anděl.
Vysavač jsme používali až do dne 2.3.2024 (50 dní) kdy začal vysavač smrdět spáleninou a následně vyhodil pojistky. Používali jsme ho pouze v bytě, dle návodu použití.
Vysavač jsem odnesl na reklamaci, kterou ale společnost Alza.cz zamítla s odkazem na vyjádření servisu: "záruka neuznána/motor zanešen nečistotami a prachem - motor zničen".
Po poradě s linkou dtestu jsem odeslal datovou schránku vyjádření k jejich zamítnutí reklamace s odkazem na ochranu spotřebiltele viz o.z. a judikáty pro podobné případy.
Společnost mne však opět informovala, že na zamítnutí reklamace trvá.
Osobně necítíme žádnou vinu na zničení vysavače, neboť jsme ho používali pouze k vysávání podlah v bytě. Pokud tedy byl prach a nečistoty v motoru, nevíme jak bychom mohli způsobit, že se tam dostaly.
Navíc ještě po pouhých 50 dnech od zakoupení výrobku - vysavače, který slouží k vysávání prachu a nečistot.
Tyčový vysavač Rowenta RY8561WH Clean & Steam Multi , Kód: ROWSV988 Prod. číslo: RY8561WH
Chceme vrácení peněz, protože ke kvalitě vysavače, případně dalším reklamacím už nemáme důvěru.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Havlíku, děkuji za Vaši zprávu. Omlouvám se Vám, ovšem v tomto případě byla reklamace ze strany naší společnosti zamítnuta na základě vyjádření, které vydal autorizovaný servis po, provedení diagnostiky. Naše stanovisko je v tuto chvíli nadále platné a neměnné. Bližší informace jsem Vám k dnešnímu dni také zaslala, na Vaši e-mailovou adresu. Přeji Vám hezký den. S Pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Vzhledem k tomu, že společnost označila své stanovisko jako neměnné, žádáme spotřebitele o sdělení, zda se rozhodne využít možnosti obrátit se na soudního znalce či na mimosoudní řešení sporů při ČOI.
Dobrý den,
děkuji dTestu za podporu, v současné době zkouším využít služeb soudního znalce, zatím se mi však nepodařilo najít takového, který by měl potřebnou specializaci.
S pozdravem
Josef Havlík
Dobrý den, děkuji za zprávu. Pokud tedy bude mít pan Havlík další relevantní informace k řešení tohoto případu, prosím o jejich zaslání. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby po obdržení znaleckého posudku mohl informovat o jeho výsledku.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Bohužel jsem oslovil několik soudních znalců. Ovšem nenalezl jsem takového, který by měl specializaci k posouzení případu. Nechci reklamací nadále ztrácet čas, přestože řešení ze strany obchodníka nepovažuji za uspokojivé.