Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Cca před rokem a něco jsem si ve společnosti twisto vytvořila dluh který byl následně předán společnosti Redogan, po telefonické domluvě jsem řádně splacela každý měsíc dohodnutou částku, vždy mi chodila sms o přijetí i upomínka o úhradě, ovšem v prosinci 2023 při poslední platbě žádná sms ani e-mail ani o potvrzení ani o upomínce k další úhradě, když jsem do společnosti volala tvrdila že tam u nich nic nemám a že je zřejmě vše v pořadku, ale teď o par měsíců pozdeji mě kontaktovala společnost eos ksi o vyšší dluhu cca 6428 Kč, i přes to že tuto část jsem tuto čas u společnosti uhradila
Žádám o vysvětlení jak je možné že mi nebyla zaslána zpětná vazba a proč mi tvrdila společnost že u nich nic nemám + proč je můj závazek od nich přesunut k jíné společnosti bez mého vědomí
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
V tomto případě však spotřebitel uvádí, že částku již společnosti REDOGAN s.r.o. zaplatil. Navíc jednání zaměstnance společnosti, který spotřebiteli sdělil, že je již vše splacené a že v systému již neevidují žádný nedoplatek, je závazné pro společnost REDOGAN s.r.o. dle § 166 občanského zákoníku.
O neexistenci dluhu (či o jeho splacení) je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.