Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na stránkách e-shopu e-piskoviste.cz nabízejí produkt:
Dětské pískoviště s lavičkou + bábovičky ZDARMA (síla dřeva 30 mm)
kde mimo jiné v popisu zboží uvádějí:
- velmi kvalitní námi vyráběný výrobek
- síla smrkové desky je 30 mm !!!
- Možnost povrchové úpravy vodou ředitelnou ekologicky nezávadnou lazurovací barvou (není součástí dodávky)
- bábovičky jsou součástí zaslaného balíku
Zboží jsem objednal a zjistil jsem:
- výrobek nevyrábí sami, pouze ho překupují od fy. Nábytek HEJDA s.r.o.
- síla smrkové desky je 26 mm nikoliv deklarovaných 30 mm
- možnost povrchové úpravy nenabízí (zjištěno při objednávce zboží)
- bábovičky nebyli dodány - po reklamování a upozornění na nedostatky chtějí vrátit celé pískoviště, bábovičky prý nemají možnost dodat. Nicméně na stránkách je i nadále nabízí.
Všechny tyto informace mi připadají účelově na stránkách napsané a slouží ke klamání spotřebitele, který po objednání již nechce řešit dopravu balíku, který má 40 kg a i přes nedostatky si pískoviště ponechá.
Viděl jsem, že se tu podobný případ už řešil v květnu, tzn. že vědí, že síla prkna je 26 mm, ale stále klamavě uvadí 30 mm. To my příjde jako největší podvod.
Navíc při objednávce jsem nebyl informován o možnosti vrátit zboží do 14 dnů a neobdržel jsem formulář pro reklamaci. Jestli se nepletu tuto povinnost má dle nového občanského zákoníku každý online prodejce. V obchodních podmínkách se odkazují na reklamační podmínky, které nejsou nikde na stránkách dostupné.
Uvedený provozovatel:
Deokork s.r.o.
Jaktáře 1664
686 01 Uherské Hradiště
Česká republika
IČ: 29290775
DIČ: CZ29290775
Odpovědná osoba: David Pisarovský
Dětské pískoviště s lavičkou + bábovičky ZDARMA (síla dřeva 30 mm)
Požadoval jsem finanční kompenzaci, protože:
- jedna lať byla prasklá
- síla materiálu je menší než byla uváděná
- v balení nebyly bábovičky
Jediné co navrhovali bylo zaslání zboží zpět a vrácení peněz. Prasklé prkno jsem objevil až při natírání. Bohužel změření šíře latí jsem provedl také až po tom, co jsem to měl už vše natřené. Nechtěl jsem tedy pískoviště už vracet, ale chtěl jsem zaslat chybějící bábovičky, a tu jednu prasklou lať. Bohužel, nic jiného než zaslání zboží zpět a vrácení peněz nebylo možné. Nakonec jsem si pískoviště nechal, konec konců i s obavou, že mi peníze zpět nepošlou.
Jednal jsem přímo s panem jednatelem a jeho chování bylo slušně řečeno velice neprofesionální.
|
Tweet |
Prodávající dle § 2161 občanského zákoníku odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady, tedy např. že má ujednané nebo popsané vlastnosti. Pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Pokud bylo prodejcem při nabídce zboží formou internetového prodeje uvedeno u výrobku, že budou zdarma poskytnuty k pískovišti bábovičky a deklarovaná deska bude 30 mm, pak pokud nebyl splněn tento závazek prodejce ve vztahu ke spotřebiteli, bylo plněno vadně a spotřebitel má v takovém případě práva z odpovědnosti prodejce za vady podle občanského zákoníku.
Pokud si spotřebitel nepřál odstoupit od smlouvy do 14 dnů od zaslání zboží, ale rozhodl se dodané zboží reklamovat a zároveň zvolil v souladu se zákonem nároky z vadného plnění, je prodejce povinen ze zákona toto rozhodnutí spotřebitele respektovat a uplatněnou reklamaci vyřídit v souladu se zvoleným nárokem kupujícího.
Pokud tak prodejce neučinil, nevyřídil uplatněnou reklamaci věci řádně a včas a za toto jednání může být podnikateli státním dozorovým orgánem Českou obchodní inspekcí uložena pokuta ve správním řízení až do výše 5 miliónů Kč. Podnět k provedení kontroly u podnikatele může podat spotřebitel přímo na stránkách České obchodní inspekce.
Podnikatel dle popisu podaného spotřebitelem porušil kromě § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele, rovněž i § 9 tohoto zákona, neboť nesplnil povinnost prodávajícího řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků a § 13 zákona, neboť nesplnil povinnost prodávajícího řádně informovat spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění.
Pokud věc nemá uvedené vlastnosti, může kupující podle § 2169 občanského zákoníku požadovat primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku má spotřebitel právo požadovat v rámci uznané reklamace přiměřenou slevu (tzn. redukci původně smlouvou stanovené kupní ceny) vždy a nepodmíněně. Na výši poskytnuté slevy se však musí prodejce se spotřebitelem dohodnout, jinak by ji musel závazně určit soud.
Prodávající má povinnost reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů. V případě marného uplynutí lhůty vznikne spotřebiteli právo od smlouvy odstoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.