Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si zboží přes internet u společnosti, se kterou jsem měla dobrou zkušenost z předešlých nákupů. Dne 15. 6. a 22. 6. 2015 jsem si v uložence vyzvedla zboží z Just Outletu, část nevyhovujících věcí jsem 23.6. 2015 vrátila poštou zpět(balíčkem s vratným protokolem)dle pokynů dodavatele. Když peníze nepřišly na účet, tak jsem 15.7. poslala email i s vratným protokolem a žádala jsem o vyjasnění, kde je problém a zda balíček dorazil. Reakce nepřišla žádná, další urgující email jsem poslala 5.8., reakce opět nepřišla a od té doby se firmě nedá ani dovolat na jediný telefon, který na webu udávají(725 423 462). Internetové stránky firmy momentálně nefungují. Prosím o radu, jak dále ve věci postupovat
Vrácené sportovní zboží v hodnotě 546,-Kč (4 ks) z celkové objednávky za 1184 Kč.
Od firmy požaduji vrátit peníze na účet za vrácené zboží v souladu s jejich obchodními podmínkami.
|
Tweet |
Spotřebitelka má v případě nákupu zboží prostřednictvím internetového obchodu možnost využít specifický postup daný občanským zákoníkem pro spotřebitelské smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), a podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, aniž by bylo nutné to jakkoliv zdůvodňovat (§ 1818 zákona).
Využije-li spotřebitelka tohoto práva považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud spotřebitelka v jejím průběhu odešle podnikateli písemné oznámení, že od uzavřené smlouvy odstupuje. Zakoupené zboží je povinna do 14 dnů od této chvíle vrátit prodejci zpět zpravidla na své náklady (výjimka je popsána níže), opět prokazatelně nejlépe doporučeně s dodejkou, a ve stejné lhůtě musí spotřebiteli dorazit plná kupní cena zakoupeného zboží, včetně nákladů na dopravu ke spotřebiteli (tyto náklady nehradí podnikatel při osobním odběru zboží spotřebitelem).
Prodejce má tedy pro vrácení peněžních prostředků, včetně nákladů na dodání, pokud vznikly, lhůtu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, pokud ovšem zboží v této lhůtě nebude vráceno či odesláno spotřebitelem, lhůta se prodlužuje.
Podle § 1832 odst. 1, 2 občanského zákoníku musí prodejce vrátit celou částku, kterou od spotřebitele na základě smlouvy přijal, včetně nákladů na dopravu ke spotřebiteli, ovšem pouze do výše nejnižší ceny jím nabízené dopravy (nepočítá se osobní odběr). Peněžní prostředky vrací stejnou formou, jakou bylo placeno, případně v jiné formě, kterou spotřebitel odsouhlasí nebo která pro spotřebitele neznamená náklady navíc.
Podle ustanovení § 1832 odst. 3 občanského zákoníku náklady spojené s navrácením zboží zpět prodejci nese spotřebitel, ledaže spotřebitel před uzavřením smlouvy nebyl žádným způsobem informován o povinnosti je hradit (např. formou internetových stránek internetového obchodu). V takovém případě by šly za provozovatelem obchodu.
Co se týče nevrácení peněžních prostředků v zákonem stanovené lhůtě, po zaslání odstoupení od kupní smlouvy prodejci, rovněž i následně zakoupeného zboží, je třeba zdůraznit, že pro takový případ je třeba aplikovat ustanovení občanského zákoníku o prodlení dlužníka (prodejce), kdy nesplněním své povinnosti vrátit zaplacené peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, se podnikatel ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.
Spotřebitelce doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení od kupní smlouvy, rovněž i doklady prokazující navrácení zakoupeného zboží, dobře uschovala pro případ sporu.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň naposledy upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.