Společnost


AUKRO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

16%
84%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#75412Vrácení platby aukrem, po zrušení prodeje/storno

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.03.2024, před 10 měsíci

Martin Nesét

Znění stížnosti

Dobry den,

Na aukru jsem od obchodníka zakoupil notebook dne 15.3.2024 a použil platbu přes aukro, nicméně následně jsem se telefonicky spojil s obchodníkem, že obchod zrušíme, a že znovu nakoupím ten samý produkt ale peníze pošlu přímo na účet obchodníka bez aukra. Bohužel, aukro nenabízí žádnou funkci na straně prodejce na zrušení obchodu, proto obchodník zažádal o vrácení provize u tohoto produktu/nákupu, email o zrušení žádosti provize jsem musel potvrdit i já, což je de-facto zrušení celého obchodu. Navíc, musím podotknout, že jsem od té doby od stejného obchodníka zakoupil další tři stejné produkty, zaplatil přímo na účet obchodníka a vše jiz bylo odesláno nebo přijato. Nicméně, aukro není do dnešního dne tj. 21 března 2024 na základě těchto jednoznačných skutků/událostí vrátit platbu zpět na můj účet. Komunikace s aukrem je velmi pomalá až skoro nemožná, není možné se nikam dovolat, napsat email je také problém, nakonec se člověk přes stížnost na obchodníka prokliká na odeslání zprávy aukru, čekací doba velmi dlouhá, jeden a více dní. Aukro ignoruje veškeré události, které jsem popsal výše a moji platbu stále drží, vše již bylo aukru sděleno, balík do dnešního dne neodeslán, následující balíky se stejným obchodníkem již odeslány či doručený, průtahy, neschopnost vyhodnotit situaci, platbu stále nemám zpět.


Požadované řešení

Vrátit platbu, která byla zaslána na aukro účet z důvodu zrušeného obchod


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2024 07:39, před 10 měsíci

Pokud došlo ke zrušení obchodu mezi stranami, měla by být kupujícímu v přiměřené době vrácena částka, kterou zaslal společnosti Aukro na její inkasní účet.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.4.2024 16:58, před 9 měsíci

Dobrý den,

tato situace je již z naší strany vyřešená. Pro upřesnění však rekapituluji průběh vrácení platby kupujícímu:

Kupující se na nás obrátil 15.3. s žádostí o vrácení platby, 17.3. jsme ho informovali, že pro vrácení platby je potřeba doložit domluvu mezi ním a prodejcem, protože bez vzájemné domluvy obou stran není vrácení platby možné. Jelikož kupující potvrzení nedoložil, kontaktovali jsme prodejce a ten nám zrušení obchodu potvrdil 20.3., dne 21.3. byla platba kupujícímu vrácena.

Kupující zmiňuje refundaci jako důkaz zrušení obchodu. Ráda bych zde upřesnila, že žádost o vrácení provize někteří prodejci podávají i v případě úspěšného obchodu, proto tento postup nebereme jako stoprocentně věrohodný a situaci vždy raději ověřujeme i u protistrany.

Do budoucna však plánujeme tento postup automatizovat a zvýšit tak efektivitu vyřízení podobných požadavků.

Hezký den
Andrea Zemanová, vedoucí zákaznické péče

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2024 15:12, před 9 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2024 14:23, před 7 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k navrácení platby kupujícímu společností) stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.