Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
Dne 14.12. 2023 jsem dával reklamovat telefon Samsung z flip reklamace číslo ***. Majitelem účtu je Miroslava Mašková. Telefon jsem splácel a tudíž byl v záruce s tím, že reklamace bude vyřízená max 15.1.2024. Od 15.1. jsem denně řešil na pobočce, že jsem nedostal žádnou informaci o vyřešení reklamace až nakonec jsme reklamaci uzavřeli 3.2. 2024. Řešením je, že se telefon nevrátil ze servisu a mám potvrzení o vrácení peněz na bankovní účet, na který mají 30 dnů, k dnešku to je už dávno po splatnosti. Tím že máme rodinný tarif, to řešila mamka na pobočce Hodonín, poprvé nám pán řekl že to bylo poslano složenkou i když na papíře je požadavek o vrácení na bankovní účet. O týden později tam byla slečna a tvrdila že bylo poslano na účet 8.2. poté co rodič ukázal na prodejně slečně účet a všechny přijaté platby uznala že platba nedorazila a účet je na formuláři správně. Do teď čekáme na odpověď, kdy obdržíme peníze a furt se řeší jedním a tím samým způsobem. Prosím tedy o vrácení peněz za zaplacené splátky v hodnotě 12600 Kc. Zároveň bych chtěl podotknout že už je po splatnosti a mohl bych žádat o úroky z prodlení. V příloze zasílám daně dokumenty. Prosím o brzkou informací kdy bude vyřešeno nebo budu řešit s právníkem případně s ČOI.
Děkuji.
Samsung Galaxy z Flip
Vrácení peněz na požadovaný účet.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Mašku, je mi líto, pokud řešíte potíže týkající se podané reklamace za zakoupený telefon. Kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář, který naleznete na tomto odkazu https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone), nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Eva Hablovič Péče o zákazníky
Dobrý den,
Přes reklamace se to již řešilo a dále to řešit takto nechci, na odpověď se čeká strašně dlouho.
Viz příloha zasílám potřebné dokumentace. Na pobočce v Hodoníne bylo slíbeno, že peníze budou uhrazeny minulý týden a do teď nic nepřišlo, 3.2. byla reklamace vyřízena tím že do 30 dnů se mi vrátí peníze. Uběhlo více jak 30 dnů a peníze nikde nejsou. Zákoně mám nárok na úroky z prodlení, případně mohu situaci řešit i s ČOI. Dále nám bylo řečeno že z 12600 Kč, které mi vlastně aktuálně máte zaplatit, nám v rodinném tarifu ponížili částku o fakturu, která je splatná až 8.4. pokud by byla faktura po splatnosti či těsně před ní, pochopil bych to, ale takto nemáte nárok bez našeho vědomí ponižovat dlužnou částku.
Prosím o vyřízení reklamace
Děkuji.
Děkujeme stranám za reakce.
Vzhledem k vyjádření společnosti ohledně nemožnosti v tomto případě stížnost řešit prostřednictvím stránek třetích stran stížnost uzavíráme. Žádáme však tímto společnost, aby spotřebiteli poskytla potřebnou součinnost k dořešení jeho reklamace.