Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#75437Nevyplacení přeplatku zář.2023

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.03.2024, před 10 měsíci

František Bartoníček

Znění stížnosti

Pozadosti o vyúčtování plateb zasláno na 2x.Celkem 21156 Kč.
Splatnost listopad 2023
leden 2024
c.uctu na vyžádání odeslána 2x.
Telefonicky nemožné spojení.
Výzvy e.mail opakovaně--odpoved nic..
Bartoníček


Požadované řešení

Vyplacení přeplatku,tak aby aby se nemuseli hledat další řešení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2024 09:53, před 10 měsíci

Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.), v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: ELGAS Energy s.r.o., Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2024 15:45, před 8 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.6.2024 13:15, před 7 měsíci

Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
"Po zaslání vyúčtování služeb a urgencích o vyplacení přeplatku, písemně i telefonu, žádná odpověď.Po kontaktu s ERU zahájeno správní řízení.
Přeplatek vyplacení po 7 měsících od splatnosti.
Jak je možné že tato spol.muze používat zákazníky k těmto nekalým praktikám.Toto se opakuje každý rok.Zakony a etika jim zřejmě nic neříká!
Bartoníček"

Z vyjádření spotřebitele vyplývá, že přeplatek byl sice po 7 měsících po splatnosti spotřebiteli navrácen. Z tohoto důvodu bude stížnost uzavřena s dosažením dohody stran.

Jestliže spotřebitel nadále nechce setrvávat u společnosti ELGAS Energy, s.r.o. je možné závazek vypovědět, či přejít k novému dodavateli. Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.

Více informací a rad, které by se spotřebiteli mohly hodit v případě přechodu k novému dodavateli, nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9093/desatero-rad-pro-prechod-k-novemu-dodavateli-energii.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.