Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Moje babička byla klientkou UPC, zemřela dne 1. 9. 2014. Pozůstalostní řízení proběhlo a nabylo právní moci 7. 7. 2015, výsledkem bylo, že jsem nabyl pozůstalosti. Součástí pozůstalosti nebyla pohledávka společnosti UPC, o této pohledávce jsem se dozvěděl, když jsem našel ve schránce výzvu k okamžité úhradě dluhu adresované babičce. Kontaktoval jsem proto společnost s žádostí o informace z čeho je dlužná částka složena a také o stornování dluhu k datu úmrtí. Žádosti nebylo vyhověno s tím, že veškerá práva a povinnosti přechází na dědice, a společnost trvá na úhradě vyčísleného dluhu. Pouze jsem byl informován, že společnost ukončila smlouvu v únoru 2015 z důvodu nehrazení plateb. Rovněž jsem nebyl informován, zda DVRBOX byl pronajímán, či zakoupen.
DIGITAL KOMFORT
Ukončení služby ke dni úmrtí babičky.
|
Tweet |
Český telekomunikační úřad vyslovil závěr, že účastnický smluvní vztah mezi telefonním operátorem a účastníkem zaniká smrtí účastníka, bez ohledu na to, zda je to jakkoli upraveno v podmínkách smlouvy. Český telekomunikační úřad při tomto konstatování vychází z názoru, že práva a povinnosti účastníka vyplývající z takového smluvního vztahu jsou osobní povahy a vztahují se pouze k osobě účastníka.
Je tedy otázkou, zda vztah s poskytovatelem služby označené jako "Digital Komfort" je obdobné povahy, tedy zda je plnění omezeno na osobu příjemce služby. Vzhledem k faktu, že spory vztahující se k zákonu o elektronických komunikací spadají do kompetence Českého telekomunikačního úřadu, může spotřebitel požádat o vyjádření v této konkrétní věci i tento úřad, pokud se subjekty nedohodnou.
Smlouva se společností UPC Česká republika, s.r.o. by měla zaniknout v případě aplikace výše uvedeného rozhodnutí ČTÚ dnem úmrtí klienta, po dodáni úmrtního listu dědicem.
Případný nedoplatek je třeba zaplatit a poté případně požádat o vráceni přeplatku ode dne úmrtí, pokud vznikl.
Přijímací zařízení DVR Box společnost podle konkrétní nabídky buď pronajme, zdarma vypůjčí nebo prodá. Záleží tedy na konkrétní smlouvě, která byla uzavřena s účastníkem smlouvy. Společnost je povinna tento údaj spotřebiteli (dědici)sdělit.
Rádi bychom uvedli několik doplňujících informací. Do února 2015 jsme služby poskytovali bez omezení, v té době a ani poté jsme bohužel neměli žádnou informaci o úmrtí klientky (1.9.2015). Protože na účtu klientky vznikl nedoplatek, byli jsme nuceni ukončit smlouvu. První informaci, že klientka zemřela, jsme dostali až 10. 8. 2015. V ten den nás kontaktovala jedna z pozůstalých. Následující den jsme obdrželi i usnesení soudu včetně výsledku dědického řízení, na jehož základě veškerá práva a povinnosti přechází na dědice. Na základě dostupných informací jsme nemohli posoudit, zda klientka žila v bytě sama, nebo jestli služby byly nadále využívány někým z domácnosti.
Pan Raška 25. 8. 2015 po dohodě se zákaznickým centrem poskytl čestné prohlášení o tom, že klientka v bytě žila sama a tudíž služby po jejím úmrtí nikdo nevyužíval.
Na základě těchto informací jsme provedli odúčtování všech poplatků až k datu úmrtí klientky. S pozůstalým p. Raškou jsme nyní domluveni na vrácení přeplatku, který na smlouvě vznikl.
Společnost UPC se ke všem případům úmrtí účastníků snaží přistupovat co nejcitlivěji s respektem k pozůstalým, a proto řeší případy úmrtí svých klientů individuálně a ve většině případů ukončuje tyto smlouvy dohodou s dědicem účastníka. Společnost UPC zastává názor, že v případě úmrtí účastníka vstupují do práv a povinností ze smlouvy o poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací jeho dědicové. Tento názor je založen na tom, že služby, které společnost UPC poskytuje svým klientům, nejsou službami osobní povahy (jako je například mobilní telefon). Naše služby mimo účastníka mohou užívat i osoby, které s ním bydlí v domácnosti, v souladu s ustanovením 4.5.1. Všeobecných podmínek. Společnost UPC si je vědoma závěru, který vyslovil Úřad ohledně skončení smluvního vztahu mezi mobilním operátorem a účastníkem úmrtím účastníka. Protože však naše společnost není mobilním operátorem, ale poskytovatelem fixních služeb elektronických komunikací, které užívají všichni členové domácnosti, jsme toho názoru, že by se na naši společnost závěr Úřadu neměl vztahovat.
Hodnocení: