Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Nejen, že moje zásilka měla trochu skluz, ale místo hrnečku - karlovarský porcelán, přišly střepy. Nechci ani vědět, jak se s mojí zásilkou asi zacházelo. Je mi líto tak krásných hrnečků, zachovaly se pouze dva. Při stížnosti a vyplnění formuláře pro stížnost paní odepsala, že by standardně reklamaci řešila, ale byly prý porušeny podmínky.
"Je mi líto, že vám zásilka přišla poškozená
Hrnečky Karlovarský porcelán, starožitnost
Zaplacení rozbitého zboží, částkou 800,- Kč.
Nezlobte se, omluva mi nestačí. Peníze mám vydělané těžce. Stěžovat si nechci,chci situaci vyřešit.
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že z dodání jsou vyloučeny mimo jiné zásilky, které obsahují zboží lehce poškoditelné, křehké a dále také zboží, které je nutno zvláštním způsobem chránit nebo se kterým je nutné zvláštním způsobem nakládat. Odesílatel není oprávněn takovou zásilku předat k přepravě.
Dále se zde uvádí, že Zásilkovna není povinna převzít takové zásilky. V případě, že odesílatel předá Zásilkovně zásilku vyloučenou z přepravy podle čl. 2.2 podmínek, nedojde k uzavření smlouvy a Zásilkovna tak nenese žádnou odpovědnost za jakékoliv škody vzniklé v souvislosti se zásilkou.
V tomto případě se domníváme, že došlo k porušení obchodních podmínek společnosti a reklamace tak byla zamítnuta oprávněně. Pokud by se však spotřebitel domníval, že tomu tak není, může se obrátit na mimosoudní řešení sporů při ČTÚ.
Obecně k reklamaci:
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, paní Rechtoriková, opravdu nás mrzí, že došlo k poškození vaší zásilky, nicméně je to tak, jak vám již napsala kolegyně. Dle našich všeobecných obchodních podmínek je z přepravy vyloučeno křehké zboží, jako je sklo nebo porcelán. Za dodržení podmínek odpovídá odesílatel, doporučujeme proto zboží reklamovat přímo u něj. Věříme, že s vámi situaci dořeší k vaší spokojenosti. Nikola, tým Zásilkovny
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.