Společnost


Vesta Active s.r.o.

Počet nahlášených stížností:174
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:10
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#75447Nevyřízení odstoupení od smlouvy a vrácení zboží v zákonné lhůtě 14dní

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.03.2024, před 10 měsíci

Petra Machálková

Znění stížnosti

Dne 7.12.2023 jsem na ehopu www.rivalenti.cz zakoupila sportovní tenisky (obj.č. 21247724). 7.12.2023 mi potvrdili přijetí platby. Podle informací uvedených na stránkách rivalenti.cz se jedná o účet společnosti Vesta Active s.r.o, která je majitelem této stránky.
14.12.2023 mě prostřednictvím emailu informovali, že objednávka byla odeslána. Doručena byla až 31.1.2024. Bohužel mi tenisky neseděly, proto jsem obratem 3.2.2024 informovala emailem, že chci zboží vrátit.
Proces vrácení měl být snadný a zdarma, jak se uvádí na jejich webových stránkách. Namísto snadného procesu mi ale nejdříve sdělili, že zboží lze vrátit pomocí jejich vratkového formuláře, načež ale tento pokus o reklamaci zamítli a sdělili mi, že zboží šlo vrátit jen do 5ti dnů dle podmínek výrobce (jen dodávám, že i když to je nezákonné a pro odstoupení je ze zákona lhůta 14dní, tak jsem tuto nesmyslnou podmínku i tak splnila, protože jsem formulář vyplnila 5.2.2024, tzn. 5.den od obdržení zboží)
V dalším kroku mi sdělili, že vystupují pouze v roli lokálního administrátora, a že reklamaci nelze u nich uplatnit a musím se obrátit přímo na prodejce v Číně. Internetovou platformu údajně provozuje společnost SUNRISE IT AND SOFTWARE SOLUTIONS L.L.C-FZ, ne Vesta Active, ale peníze jsem poslala na účet Vesta Active! Konkrétně částku 1267Kč (tuto částku jsem odeslala 4.12.2023 na účet: 2202244619/2010).
Navzdory jejich zavádějícímu postupu a dezinformacím ohledně toho, že nenesou zodpovědnost, jsem se pokusila prodejce v Číně kontaktovat, ale bez reakce. O neúspěšné „komunikaci“ s výrobcem jsem Vesta Active/Rivalenti informovala, žádala jsem o pokyny k vrácení zboží zdarma, jak to na svých stránkách avizují, a na to již nereagovali.
Vyzvala jsem je několikrát emailem k poskytnutí informací, jak a kam zboží zdarma vrátit a vyzvala jsem rovněž k vrácení částky 1267Kč na můj účet.
Jelikož nereagovali a vzhledem k tomu, že do dnešního dne nesplnili jim ukládanou zákonnou povinnost k řešení odstoupení od kupní smlouvy v zákonné lhůtě 14dní, vyzvala jsem je k poskytnutí informací o bezplatném vrácení nechtěného zboží a k vrácení zaslaných peněz prostřednictvím předžalobní výzvy zaslané poštou 28.2.2024 na adresu: Vesta Active s.r.o. Na Folimance 2155/15, Vinohrady (Praha 2), 120 00 Praha. Výzva byla doručena 4.3.2024, dodnes se mi nikdo neozval. Co mohu dál dělat? Vše mám sepsané, ke všemu mám důkazy. Už společnost někdo žaloval? Jde podat hromadnou žalobu? Děkuji


Produkt

Badmintonové boty - svetle-modra, 44


Požadované řešení

bezplatné vrácení zboží a vrácení zaplacené částky zpět na můj účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2024 10:59, před 10 měsíci

Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Dále poukazujeme na to, že společnost Vesta Active s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako lokální administrátor pro ČR trh, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná přímo s prodejcem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Reklamaci či odstoupení od smlouvy je tak možné uplatnit vůči společnosti Vesta Active s.r.o. Jako sídlo společnosti jsme dohledali následující adresu: Vesta Active s.r.o., Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

V požadovaném řešení uvádí spotřebitel podání hromadné žaloby. To bohužel doposud není naším právním řádem umožněno. Pokud by spotřebitel takovouto možnost uvítal, může podpořit naší iniciativu #ZaHromadnéŽaloby, která se pokouší na problém chybějící právní úpravy opakovaně upozorňovat. Více naleznete na https://www.dtest.cz/kampane/za-hromadne-zaloby/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2024 15:46, před 8 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.7.2024 16:23, před 6 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.