Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V eshopu k24.cz jsem koupil Parrot Bebop & Skycontroller Czerwony viz http://www.k24.cz/product/253270/Elektronika/Sport_Hobby/Parrot_Bebop_Skycontroller_Czerwony.html
S výrobkem byly problémy a proto jsem dle pokynů v manuálu kontaktoval technickou podporu výrobce emailem aftersales@parrot.com a výrobce mi následně zaslal zcela nový výrobek. S výrobkem nastal další problém a reklamaci jsem znovu uplatňoval tentokrát přímo v eshopu k24.cz. Ten mi reklamaci odmítl uznat, protože se neschoduje seriové číslo výrobku.
Parrot Bebop & Skycontroller Czerwony, reklamace REKL160651
Uznání reklamace.
|
Tweet |
Spotřebitel musí dbát na to, aby reklamaci výrobku uplatnil na správném místě. Vůči kupujícímu je za vady výlučně odpovědný prodávající. Výjimkou z tohoto pravidla je pouze situace upravená v § 2172 občanského zákoníku, kdy prodávající v záručním listě určí jiného podnikatele, zpravidla autorizovaný servis, který je povinen provést opravu namísto prodejce. Takto určený záruční servis je povinen spotřebitel využít k provedení záruční opravy tehdy, jestliže je umístěn v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším. Záruční servis je určen pouze k provedení opravy.
Pokud však spotřebitel hodlá uplatnit při reklamaci právo na výměnu věci za novou nebo na odstoupení od kupní smlouvy, musí tak učinit výlučně u prodávajícího, a to v kterékoli jeho provozovně.
Spotřebitel se může zkusit s reklamací výrobku obrátit i na jiné osoby, jako jsou výrobci či dovozci, avšak tyto osoby nejsou povinny reklamaci vyřídit. Přesto nelze vyloučit, že v rámci obchodní kulance se dobrovolně budou reklamací zabývat - kupující se však nemůže něčeho takového domáhat.
V daném případě bude záležet na tom, zda spotřebitel uplatnil první reklamaci výrobku zakoupeného u prodejce K24 International s. r. o. v pověřeném záručním servisu v souladu s § 2172 občanského zákoníku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.