Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#75450Ponížení částky o 15% skrze otisky na monitoru.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.03.2024, před 10 měsíci

Bohumil Tříska

Znění stížnosti

Dne 21.03.2024 jsem vrátil v rámci 14 denní lhůty jsem vrátil produkt OLED monitor 34" Samsung Odyssey G85SB v hodnotě 25690 kč, důvod: Nevyhovující funkce, ne až tak dokonalý obraz, za tu cenu, se dá koupit jiný.
Toho stejného dne, oznamovací mail o tom, že vráceno -15% z celkové částky (tedy z původních 25690 kč pouze 21837 Kč). Důvod ponížené částky: Otisky prstů na monitoru, pár prskanců. Ihned jsem kontaktoval podporu, že absolutně nesouhlasím s tímto nesmírným manipulačním poplatek, monitor byl vrácen v takovém stavu, jakém byl kupován, kompletní baleni, vše ve fólii, případně jsem ochotnej si monitor raději nechat. Na podpoře bohužel klasika, předáme to dál. Dnes (22.03.2024) vyjádření, že se s tím ve zkratce nedá nic dělat.

Takže usnesení. Vrátíte zboží, rozumově nezdravý technik vám to zkontroluje, rozhodně se, že je vše špatně a Alza vám napíše oznamovací mail, že vám vrací z původní částky dva tisíce a vy jakožto zákazník musíte kývat hlavou a akceptovat, protože jiná cesta neexistuje a stáváte se tak novodobým otrokem Alzy, protože vás legálně jakoby okrade. Bohužel, jiná cesta neexistuje, v okamžiku nákupu si s vámi mužou dělat co chtěji, takhle funguje váš Alzák, milionový magnát.

Stejná zkušenost v předchozí objednávce Macbook Pro za 55 tísíc Kč. Vrátil jsem v rámci 14 denní lhůty, marně. V obchodních podmínkách mají ukryto, že na zboží nad 50,000 Kč vč. DPH se nevztahuje 14 denní lhůta. Opět jsem zůstal v tomto sám a Alza se distancovala.

Opravdu nedoporučuji, jedná se o legálního podvodníka a na dražších objednávkách vás okradou jak to jde. Na těch malých objednávkách dělají důvěryhodnost.

Podotýkám, že naše rodinné profily činili statisícové tržby na Alze, takže od teď raději podpoříme jiné.


Produkt

OLED monitor 34" Samsung Odyssey G85SB - Otisky


Požadované řešení

1. Vrátit monitor, raději si ho nechám.
2. Vyměnit technika za zdravého, přepočítat manipulační poplatek. Příště beru rukavice (neměl jsem je u sebe)¨

x. Informovat a požadovat akceptováni od zákazníka v případě zjištění manipulačního poplatku, nikoliv jen oznamít a nashledanou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2024 12:28, před 10 měsíci

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

Z popisu stížnosti vyplývá, že se zbožím bylo nakládáno běžným způsobem. Pokud by se jednalo o nakládání se zbožím nad běžný způsob užívání, mohla by si společnost účtovat cenu za očištění monitoru, která by však měla být přiměřená.

K uvedené situaci s Macbookem dodáváme, že v zákoně není spotřebitelovo právo odstoupit od smlouvy limitováno cenou zakoupeného zboží. Spotřebitel má tedy právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí i v případě, že zakoupené zboží přesáhne částku 50 000 Kč. Pokud má spotřebitel podezření na nesprávné postupy a nezákonné jednání podnikatele, může podat podnět České obchodní inspekci (odkaz zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.3.2024 16:24, před 10 měsíci

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Tento případ pro Vás ráda ověřím, ovšem prosím Vás o doplnění referenčního údaje, na základě kterého dohledáme případ v našem systému (číslo objednávky, nebo dokladu. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.3.2024 11:43, před 10 měsíci


Bohumil Tříska

mail: Laaduska@outlook.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.3.2024 11:52, před 10 měsíci

Dobrý den.

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Paní majitelka této objednávky se nás v této situaci již kontaktovala na Oddělení Péče o zákazníky, kde jí byli podrobnosti ohledně administrativního poplatku objasněny. Poplatek je za opotřebení vráceného zboží, konkrétně je znečištěný displej (otisky prstů, intenzivní poprskání kapénkami, na adaptéru stopy lepidla - což je neodstranitelné znečištění). Odstup od kupní smlouvy ze strany zákazníka není možné zrušit, pokud byl produkt předám a odstoupení řádně zpracováno v souladu s platnou legislativou a Obchodními podmínkami.
Tento poplatek slouží k úhradě nákladů spojených s uvedením zboží do původního stavu a zpět do prodeje. Toto zboží už samozřejmě nebude moci být nabízeno v kategorii nových výrobků.
Je mi to líto, ale i nadále musíme na řádně nastaveném administrativním poplatku trvat.

Děkuji za pochopení a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2024 12:47, před 10 měsíci

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Vzhledem k tomu, že společnost označila své stanovisko jako za neměnné, přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl uvést, zda využije alternativního řešení (např. ČOI). V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2024 10:18, před 8 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat.

Vzhledem k výše uvedenému uzavíráme stížnost bez dosažení dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.