Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,dne 24.2.2014 jsem u této společnosti zakoupil mobilní telefon .Již 3x jsem ho nesl do prodejny s tím,že mi nenabíjí.Pokaždé mi tel opravili a vrátili.Při třetí reklamaci jsem žádal odstoupení od smlouvy. Prodejce toto odmítá s tím,že se nejednalo o tři stejné závady.1základní deska2.touchpanel3.základní deska.Myslím si že nemá pravdu. Závada přece byla nenabíjení telefonu a co opravovali mě nemusí zajímat.Navíc potřetí byl tel v jiném servisu než předtím a proto servisní technik napsal do protokolu že se nejedná o tři stejné závady(volal jsem jim a oni vůbec nevěděli,že byl telefon již dvakrát opravován se stejnou závadou jinde)Chtěl jsem se domluvit na prodejně a psal jsem i mail na reklamační oddělení ale bez úspěchu.Telefon jsem si nevyzvedl.Nechal jsem si pouze vytisknout protokol o opravě.Poraďte mi prosím,jak mám pokračovat.Děkuji
Prestigio PAP4055,sériové číslo MTP30735010181
Prosil bych o co nejrychlejší ukončení smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Spotřebitel tedy může trvat na uplatnění svého práva od smlouvy odstoupit a argumentovat přitom výše uvedeným rozsudkem. Odstoupení doporučujeme zaslat prodejci v písemné formě, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Je vhodné zároveň stanovit prodávajícímu přiměřenou lhůtu k vrácení finančních prostředků.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.